Handelsbanken Suomi uudistaa peruspankkijärjestelmänsä

Handelsbanken Suomi uudistaa peruspankkijärjestelmänsä vastatakseen toimialan ja asiakaskäyttäytymisen muutoksiin. Handelsbankenin lähtökohtana on olla paikallinen, henkilökohtainen ja digitaalinen pankki. Handelsbanken on ollut jo vuosia asiakastyytyväisyysmittausten kärjessä, ja asiakkaamme arvostavat erityisesti henkilökohtaista suhdetta pankkiin. Tuleva peruspankkijärjestelmä mahdollistaa digitaalisten palvelujen ja entistä tehokkaampien prosessien kehittämisen.

Uuden järjestelmän toimittaa norjalainen EVRY. Sopimus kattaa maksamisen sekä otto- ja antolainauksen IT-palvelut. Kustannustehokas ja uudenaikainen järjestelmä tukee Handelsbankenin kasvua Suomessa. EVRYn ratkaisu auttaa myös vastaamaan laatu- ja regulaatiovaatimuksiin. Uudistushanke EVRYn kanssa alkaa välittömästi ja jatkuu usean vuoden ajan.

“EVRYn palvelut ovat jo laajalti käytössä Handelsbanken Norjassa. Uskomme, että EVRYn ratkaisu tarjoaa modernin pankkipalvelualustan ja mittavat tuotekehitysmahdollisuudet. Peruspankkijärjestelmän uudistuksella voimme myös lisätä prosessien automatisointia ja saamme enemmän aikaa asiakaspalvelulle,” sanoo Handelsbanken Suomen maajohtaja Nina Arkilahti.

“Tämä sopimus on merkittävä askel EVRYn uuden sukupolven peruspankki- ja maksuratkaisuille Suomessa ja todiste siitä, että pankkialustamme on kansainvälisesti erittäin kilpailukykyinen. EVRYn valinta strategiseksi kumppaniksi on luottamuksen osoitus Handelsbankenilta. Tarjoamme Handelsbankenille asiakaslähtöisen pankki- ja maksuratkaisun, jonka avulla Handelsbanken voi vastata entistä nopeammin muutoksiin ja tuoda ketterämmin markkinoille lisäarvoa tuottavia palveluita”, sanoo EVRYn Wiljar Nesse, EVP, Financial Services.

Nykyinen peruspankkipalveluiden tarjoaja Samlink on tehnyt menestyksekkäästi yhteistyötä Handelsbankenin kanssa yli kymmenen vuotta. Yhteistyö jatkuu vielä useita vuosia ja takaa nykyisten palveluiden jatkumisen sekä siirtymisen uuteen peruspankkijärjestelmään.

Nina Arkilahti, maajohtaja, Handelsbanken Suomi
Puh. +358 10 444 2700

Sirpa Pensas, hankkeesta vastaava johtaja, Handelsbanken Suomi
Puh. + 358 10 444 2400

Pirjetta Soikkeli, viestintäjohtaja, Handelsbanken Suomi
Puh. +358 40 750 0093

Handelsbanken Suomi

Handelsbanken Suomi käsittää konttoriliiketoiminnan mukaan lukien Handelsbankenin Varainhoito- ja Private Banking -toiminnot ja arvopapereiden säilytyksestä vastaavan Handelsbanken Custodyn sekä Handelsbanken Rahoituksen ja Stadshypotekin toiminnan Suomessa. Suomen Handelsbanken Capital Markets -toimintoihin kuuluu vakuutusyhtiö sekä perinteiset Capital Markets -palvelut kuten riskinhallinta, arvopaperikauppa ja pääomamarkkinatoiminnot. Handelsbanken työllistää Suomessa noin 600 henkilöä.

EVRY

EVRY on yksi Pohjoismaiden johtavista IT-palvelu- ja ohjelmistotoimittajista, jolla on yli 10 000 asiakasta sekä yrityspuolella että yksityisellä sektorilla. Joka päivä yli viisi miljoonaa pohjoismaalaista käyttää EVRYn tarjoamia ratkaisuja. Vahvan paikallisen läsnäolonsa ja syvällisen teknisen ja kaupallisen näkemyksensä ansiosta EVRY on asiakkailleen liikkeelle paneva voima uusiin innovaatioihin ja modernisointiin. EVRYn liikevaihto vuonna 2017 oli 12,6 miljardia Norjan kruunua. Työtekijöitä EVRYllä on 8 500 yhdeksässä eri maassa. EVRYn päätoimipiste sijaitsee Fornebussa Oslon ulkopuolella. Yhtiö on listattu Oslon pörssissä. www.evry.com