Etelä-Pohjanmaan alueen neljän myymälän yhteistoimintaneuvottelut päättyivät 3.5.2018

Hankkija Oy:n käynnistämät Alajärven, Kauhajoen, Lapuan ja Närpiön myymälöitä koskevat yhteistoimintaneuvottelut päättyivät 3.5.2018 Seinäjoella. Neuvottelujen piirissä on yhteensä 30 henkilöä.

Neuvotteluiden taustalla on tarve sopeuttaa nämä Eepee Agri Oy:ltä siirtyneet myymälät Hankkijan tuotevalikoimaan ja konseptiin. Suunniteltujen toimenpiteiden vaikutuksesta myymälöiden toimintaedellytykset ja kannattavuus paranevat. Lisäksi myymälävalikoimissa pystytään keskittymään yrityksen ydinliiketoimintaan entistä paremmin. Suunnitellut uudelleenjärjestelyt johtavat enimmillään yhdeksän henkilön vähentämiseen tuotannollisilla ja taloudellisilla perusteilla.

Mika Pänkälä, Hankkija Oy, johtaja, p. 010 76 83102, mika.pankala@hankkija.fi

Hankkija Oy on Suomen johtava maatalouskauppa. Hankkija tekee maatalous- ja konekauppaa sekä rauta-, puutarha- ja harraste-eläinkauppaa. Hankkijalla on omaa rehuteollisuutta ja se on Suomen suurin teollisten eläinrehujen valmistaja. Hankkijalla on nyt 65 myymälää (joista 11 Etelä-Pohjanmaalla) sekä laaja maatalousalan verkkokauppa.

Hankkija on myös aktiivisen harrastajan kauppa, jonka myymälöissä on kattavat ja monipuoliset valikoimat puutarha-, hevos- ja lemmikkieläintuotteita. Hankkijan palveluksessa työskentelee 1000 työntekijää ja yrityksen liikevaihto vuonna 2016 oli 729 milj. €.