Hankkija valtaa rehumarkkinat

Hankkija ottaa uuden askeleen ja siirtyy käyttämään Suomen Rehun sijasta Hankkijaa rehujen markkinointinimenä. Suomen johtava rehubrändi on nyt Hankkija. Kotieläintilojen palvelut ja osaaminen niin ruokinnassa kuin kasvinviljelyssä löytyvät jatkossa saman liikemerkin alta.

Rehuvalmistus alkoi Suomessa vajaa 100 vuotta sitten. Hankkija oli silloinkin edelläkävijä ja ensimmäiset rehut toimitettiin asiakkaille vuonna 1926. 1980-luvulta alkaen Suomen Rehu on ollut markkinajohtaja ja kaikille rehuasiakkaille tuttu. Keltainen silmu on viestittänyt vahvaa osaamista ja laadukkaita tuotteita. Menestys vientimarkkinoilla on vahvistanut tätä kuvaa.

Mikä muuttuu ja milloin?

Hankkija-nimen käyttöön rehuliiketoiminnassa siirrytään vaiheittain keväästä alkaen. Asiakkaille muutos ei oli suuri, sillä rehumyyjät ovat jo yhdentoista vuoden ajan olleet Hankkijan myyjiä, laskut ovat tulleet Hankkijalta ja tehtaat ovat olleet Hankkijan rehutehtaita. Päivittäinen yhteistyö rehuasiakkaan ja Hankkijan ruokinta-asiantuntijan ja myyntineuvottelijan välillä jatkuu totuttuun tapaan. Rehujen tuotenimet pysyvät entisellään.

Kuluvan vuoden aikana rehutehtaiden katoilla oleviin valomainoksiin ja kyltteihin vaihtuu Hankkija-nimi. Maantiellä ajaa vastaan Hankkijan rehuauto. Rehusäkeissä Hankkija-ilme otetaan käyttöön sitä mukaa kun säkkierät tehtailla vaihtuvat.

Sähköisissä kanavissa tapahtuu muutoksia viimeistään kesän aikana, jolloin tuotetiedot, ruokintaan liittyvät ohjeet ja artikkelit sekä tuotekehitysasiat siirretään hankkija.fi-sivustolle.

Hankkija kehittää jatkossakin rehutehtaitaan uudistamalla tuotantolinjoja ja tuomalla markkinoille kokonaan uusia ratkaisuja. Tutkimus- ja kehitystyö pysyy toiminnan keskipisteessä, käytännön ruokintaosaaminen näkyy jokapäiväisenä hyötynä kotieläintiloilla.

Henrik Willberg, Hankkija Oy, p. 010 402 7980, henrik.willberg@hankkija.fi