Multasormet asioivat nyt Hankkijalla

Suomen tunnetuin puutarhakauppa, Multasormi on nyt Hankkija. Nimi vaihtui vuoden 2016 alussa. Hankkija-nimi otettiin käyttöön yhtenäisyyden vuoksi, koska kaikki Hankkijan 51 myymälää palvelevat maatalousasiakkaiden lisäksi puutarha-, hevos- ja lemmikkieläinharrastajia.

Hankkija on kasvun osaaja. Sen nimi kuvaa valikoimaa ja palvelua sekä kertoo vankasta ammattitaidosta ja osaamisesta. Hankkijan puutarhamyymälät palvelevat samalla ammattitaidolla, osaamisella ja laadukkailla taimilla, joista Multasormet tunnetaan. Aina tarjotaan myös jotain uutta, myös aktiivisimmille puutarhan harrastajille. ”Tämän kevään suosikeiksi nousevat makea punaherukka Punahilkka, itsepölyttävä tyrni, siemenetön viiniköynnös Somerset Seedless, erittäin kestävä ja satoisa pensaskirsikka Shedraja sekä erikoisuutena tryffelitammi, jonka juuristosta voi muutaman vuoden päästä kaivaa aitoja tryffeleitä”, Hankkijan puutarhakaupan tuoteosaston päällikkö Jouko Nieminen ennustaa ja jatkaa: ”Siemenperunoissa on hieno uutuuslajike Colomba. Tyylikkäät ulkoruukut ja metalliamppelit ovat myös kysyttyjä tänä keväänä, samoin kuin edullinen puutarhakompostori sekä lavakaulus lisävarusteilla eli tukikaarilla ja harsolla. Itse kasvatukseen kysyttyjä ovat kaikki vihannesten siemenet, erityisesti yrtit, joita saa myös taimina. Pihaa ja puutarhaa koristellaan nyt pinkillä koristeflamingolla.”

Ensimmäiset Etelä-Suomen puutarhamyymälät ovat jo auki. Avajais- ja tapahtumapäivien ajankohdat on esitelty Hankkijan verkkosivujen tapahtumakalenterissa. Hankkija palvelee laajan myymäläverkoston lisäksi monipuolisesti verkossa osoitteessa hankkija.fi. Sivusto toimii sekä tietoa antavana verkkosivustona että verkkokauppana ympäri vuorokauden viikon jokaisena päivänä. Sivustolla on tällä hetkellä noin 2850 tuotetta puutarhaan. Suosituimpia verkkokaupasta hankittuja tuotteita ovat grillit, kasvihuoneet ja siemenet. Grillien ja kasvihuoneiden suosiota selittänee ainakin osittain, että niiden toimituskulut ovat ilmaiset.

Ostokset voi kätevästi maksaa yleisimmillä verkkomaksutavoilla ja tuotteiden toimitustapoja on tarjolla useita vaihtoehtoja.

Hankkijan puutarhalla on myös vilkkaasti toimivat facebook-sivut. Sieltä löydät tietoa mm. ajankohtaisista tapahtumista sekä vinkkejä ja ideoita puutarhasi hoitoon Useimmista Hankkijan puutarhamyymälöistä on saatavissa myös pihasuunnitelmia ja neuvontakäyntejä ammattitaitoisten sopimussuunnittelijoiden kautta.

Jouko Nieminen, tuoteosaston päällikkö, puh. 010 76 83003, jouko.nieminen@hankkija.fi

Asko Hyyrönmäki, markkinointipäällikkö, puh. 010 76 83077, asko.hyyronmaki@hankkija.fi

Hankkija on kasvun osaaja ja Suomen johtava maatalouskauppa. Hankkijalla on omaa rehuteollisuutta ja se on Suomen suurin teollisten eläinrehujen valmistaja ja suurin viljakauppias.  Hankkijan tavoitteena on toimia maatalouden ammattilaisten parhaana kumppanina ja tarjota viljelijälle kaikki maatalouden tuotantopanokset. Yrityksellä on myös maan laajin ja monipuolisin maatalousalan verkkokauppa.

Hankkija on myös aktiivisen harrastajan kauppa, jonka myymälöissä on kattavat ja monipuoliset valikoimat puutarha-, hevos- ja lemmikkieläintuotteita. Hankkija on Suomen merkittävin ja suurin puutarhakaupan toimija 50 myymälän verkostollaan. Hankkijan palveluksessa työskentelee noin 800 työntekijää ja yrityksen liikevaihto vuonna 2015 oli 818,7 milj.euroa..