Nimityksiä Hankkija Oy:n ja Y-Agro Oy:n konekaupassa

Hankkija Oy:n konekaupan liiketoiminta-alueesta vastaavaksi johtajaksi ja Y-Agro Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty DI, KTK Jari Nevalainen (48) 5.10.2015 alkaen. Jari Nevalainen on toiminut Kesla Oyj:n toimitusjohtajana viime kevääseen asti. Jari Nevalainen tulee olemaan sekä Danish Agro – ryhmän konekaupan että Hankkija Oy:n johtoryhmän jäsen. Hankkija Oy:n konekaupan nykyinen johtaja Risto Varis jatkaa Hankkija Oy:n konekaupan palveluksessa johtajana vastaten erityisesti hankinnan ja markkinoinnin osa-alueista. Y-Agro Oy:n nykyinen toimitusjohtaja Jouni Oksanen siirtyy 5.10.2015 alkaen Hankkija Oy:n palvelukseen Hyvinkään konekeskuksen päälliköksi.

Ensio Hytönen, toimitusjohtaja, Hankkija Oy, p. 010 768 3001, sposti ensio.hytonen@hankkija.fi

Hankkija Oy on valtakunnallisesti toimiva johtava maatalouskauppa, jolla on kolme liiketoiminta-aluetta: maatalouskauppa, joka pitää sisällään maatalouden tuotantopanos- ja viljakaupan sekä rehuteollisuuden, konekauppa ja myymäläkauppa. Hankkijan liikevaihto oli vuonna 2014 noin 900 milj. euroa, josta konekaupan liikevaihto oli noin 170 milj. euroa.

Y-Agro Oy:n konekaupan vuotuinen liikevaihto on noin 20 milj. euroa. Hankkija Oy ja Y-Agro Oy kuuluvat Danish Agro -ryhmään.  Molemmilla yhtiöillä on edustuksessaan johtavien kansainvälisten ja kotimaisten konevalmistajien tuotemerkkejä. Konevalikoimissa ovat kattavasti kaikki maatalouskoneet, maataloustraktoritason metsäkoneet ja ympäristönhoito- sekä pienkoneita. Konekaupan rungon muodostavat kahdeksan konekeskusta, 25 varaosien myyntipistettä ja koko maan kattava omien huoltoyksiköiden ja sopimushuoltajien verkosto. Hankkija Oy toimii yhteistyössä Agrimarket-ketjussa S-ryhmän osuuskauppojen Eepeen ja SSO:n kanssa.  www.agrimarket.fi