Normaali on hätkähdyttävä esikoisromaani, joka on kaikkea muuta kuin normaali.

Ihminen voi olla kaikin puolin aivan normaali ja silti sarjamurhaaja. Tämä on lähtökohta Graeme Cameronin ylistetyssä esikoisromaanissa ”Normaali”. Kirja ilmestyy Suomessa elokuussa uuden HarperCollins Nordic -kustantamon julkaisemana.

Graeme Cameronin esikoisromaani ”Normaali” on hyytävä tarina, jota on rinnastettu suosittuun Dexter-tv-sarjaan. Kirjassa seurataan päällisin puolin normaalilta vaikuttavaa miestä. Hän käy töissä, hoitaa pihaansa ja rakastuu, aivan kuten kuka tahansa meistä. Mutta hän pitää kellarissaan vankina naista, eikä kyseessä ole ensimmäinen nainen hänen kellarissaan.

• ”Normaali” on omintakeinen romaani. Esikoiskirjailija Graeme Cameron on kirjallaan onnistunut luomaan jotakin aivan uutta trillerigenressä, jäätävän kauhutarinan, jossa on myös humoristinen näkökulma. Kirja lumosi meidät heti ja on herättänyt myös suurta kiinnostusta jälleenmyyjiemme keskuudessa, sanoo Anna Svedbom HarperCollins Nordicilta.

Tästä tavanomaisesta poikkeavasta esikoisromaanista on kirjoitettu paljon, mm. Lee Childin mielestä romaani on hypnoottinen ja jäätävä.

Kirjan juoni

Hän asuu naapurustossasi, hienossa talossa, jossa on hyvin hoidettu puutarha. Hän käy ostoksilla samassa ruokakaupassa kuin sinä ja vilkuttaa sinulle iloisesti, kun käännyt pihaasi. Hän on täysin normaali.

Se mitä et tiedä on, että hän on rakentanut kellariinsa häkin, ja että hänen ostamansa ruoka on tarkoitettu häkkiin vangitulle nuorelle naiselle. Tämä nainen on vain yksi monista miehen sieppaamista naisista, eikä naisella ole aavistustakaan siitä, mikä häntä odottaa.

Hän saa tyydytystä toisten kiduttamisesta, niin se on aina ollut. Se on aivan normaalia.

Sitten hän tapaa kalatiskin myyjän ja yhtäkkiä kaikki muuttuu.

TIETOJA

Kirjasta

Nimi: Normaali / Genre: Trilleri / Formaatti: Kovakantinen liepeillä / Julkaisija: HarperCollins / ISBN: 9789150905953 / ISBN e-bok: 9789150754094 / Julkaisupäivä: Elokuu 2015 / Pressikuvat: HarperCollins Nordic

MEDIOISSA ESITETTYJÄ KIRJA-ARVIOITA

”Hypnoottinen ja jäätävä – tätä ei helposti unohda.”

– Lee Child, Nro 1 New York Timesin bestsellerlistalla

”Trilleri, joka saa lukijan kyseenalaistamaan kaiken.”

– RT Book Reviews

”Painii samassa luokassa Dexterin kanssa.”

– Readerdad, kirjablogi

”Erittäin epätavallinen, täynnä mustaa huumoria.”

– Publishers Weekly

”Graeme Cameron on lahjakas kirjailija, jota todellakin kannattaa seurata!”

– Crime Book Club, blogi

Kirjailijasta

Graeme Cameron asuu perheensä kanssa Norfolkissa Englannissa. Hän ei ole koskaan työskennellyt poliisina, akuuttilääkärinä, rikostoimittajana tai oikeusantropologina. Normaali on hänen ensimmäinen romaaninsa.

Helena Simonsson, HarperCollins Nordic, helena.simonsson@harpercollins.se, tel 46-8-505 511 48

HARPERCOLLINS NORDIC -YHTIÖSTÄ

HarperCollins Nordic on HarperCollins Publishers -kustantamon tytäryhtiö. Tukholmassa sijaitsevassa pääkonttorissamme on 27 työntekijää. Julkaisemme vuosittain yhteensä yli 1100 nimikettä ruotsiksi, norjaksi, tanskaksi ja suomeksi. Julkaisemme painettuja kirjoja, e-kirjoja ja äänikirjoja HarperCollins- ja Harlequin-nimien alla. Kirjoja myydään vähittäiskaupassa, postimyynnissä ja verkkokaupassamme eharlequin.fi.