Bonaqua lahjoittaa jokaisesta vesipullosta 3 litraa puhdasta vettä Afrikkaan

Juomakelpoisen veden puute on yli miljardin ihmisen arkea. Se on myös maailman merkittävin terveysriski. Bonaqua tarjoaa suomalaisille mahdollisuuden olla mukana puhtaan veden toimittamisessa niille, joilla siitä on pulaa. Vuoden loppuun asti Bonaqua lahjoittaa jokaisesta Bonaqua-pullosta kolme litraa puhdasta vettä Afrikkaan. Puhtaan juomaveden asialla on myös suosikkilaulaja Irina.

Bonaquan tavoitteena on kerätä vuoden loppuun mennessä mahdollisimman paljon puhdasta vettä. Se lahjoittaa jokaisesta 1.5.-31.12.2011 ostetusta pullosta (0,3L lasi, 0,5L ja 1,5L) kolme litraa puhdasta vettä Keniaan. Tämä vastaa yhden ihmisen päivittäin tarvitsemaa puhtaan juomaveden määrää. Samalla Bonaqua välittää tärkeää tietoa puhtaan veden saatavuudesta ja Afrikan vesitilanteesta.

Vesilähettiläs Irina: Pienilläkin teoilla on merkitystä

Bonaqua on sitoutunut vähintään 43 miljoonan litran vesilahjoitukseen – ostettiin pulloja tai ei. Litramäärällä reilut 61 000 henkilöä – eli keskisuuren suomalaiskaupungin asukasluvun verran – tulee toimeen noin vuoden ajan.

Mukana kampanjassa ”vesilähettiläänä” on tunnettu laulaja Irina. Hän kannustaa suomalaisia auttamaan haluamallaan tavalla ja kiinnittää huomiota Afrikan vesitilanteeseen.

”Minun pieni tekoni tässä ja nyt voi olla se panos, jolla voin saada lisää huomiota niinkin elintärkeälle asialle kuin puhdas juomavesi”, Irina sanoo.

”Koska maailma ei valitettavasti tule valmiiksi yhdessä yössä, voi pienillä teoilla olla suuri merkitys – erityisesti yksittäisille ihmisille.”

LifeStraw® -pilli puhdistaa juomaveden

Bonaqua toteuttaa vesilahjoituksensa viemällä Keniaan vettä suodattavia LifeStraw® -pillejä. LifeStraw® on palkittu tanskalainen innovaatio. Se on nimensä mukaisesti pilli, joka puhdistaa vedestä tehokkaasti tauteja aiheuttavat epäpuhtaudet ja estää siten veden välityksellä leviäviä sairauksia.

Pilli puhdistaa veden 99,999% vesiperäisistä bakteereista ja 99,9% viruksista eikä vettä tarvitse keittää. Pilliä on helppo käyttää missä tahansa, sillä se toimii ilman sähköä tai paristoja.

LifeStraw® on Vestergaard Frandsenin, ainutlaatuisiin humanitaarisiin aputuotteisiin erikoistuneen yrityksen kehittämä. Yksi LifeStraw® voi suodattaa peräti 1 000 litraa vettä, mikä vastaa keskimäärin yhden ihmisen vuosittaista juomaveden tarvetta. Bonaquan lahjoitukseen sisältyy sekä henkilökohtaiseen käyttöön sopivia LifeStraw® -pillejä että kokonaisille perheille sopivia LifeStraw® -suodattimia.

“Vesi on maailman tärkein luonnonvara, mutta valitettavasti monet kärsivät sen puutteesta. Uskomme, että suomalaiset innostuvat tulemaan mukaan kampanjaamme. Olemme iloisia siitä, että olemme saaneet Vestergaard Frandsenin kaltaisen hienon kumppanin, jonka avulla voimme todella viedä puhdasta vettä Afrikkaan, sanoo Coca-Cola Suomen Market Activation Manager Martin Österberg.

Bonaqua toteutti ensimmäisen LifeStraw® -kampanjansa viime vuonna Tanskassa. Kampanja tuotti hyvän tuloksen: tanskalaiset lahjoittivat Keniaan kaikkiaan 90 miljoonaa litraa puhdasta vettä. Kampanja jatkuu Tanskassa myös tänä vuonna.

Tiedoksi toimituksille: Bonaquan 3 litraa puhdasta vettä -kampanja näkyy vuoden mittaan eri tapahtumissa. Kesällä Suomen ympäri kiertää vesibaari, jossa voi virkistäytyä, osallistua koko perheen aktiviteetteihin ja testata erilaisia Bonaqua-kivennäisvesimakuja. Baari pystytetään Helsinkiin (22.5., 27.5. ja 11.6.), Turkuun (28.5.), Lempäälän Ideaparkiin (2.7. ja 3.7.), Savonlinnaan (9.7.) ja Poriin (16.7.). Helsingin Naisten Kympissä (22.5.) ja Turun Naisten kuntovitonen –tapahtumissa (28.5.) vesibaarissa vierailee myös Irina.

Vesikampanjan etenemistä aina vesibaarin liikkeistä juomapillien lahjoittamiseen voi seurata kampanjan Facebook-sivuilla osoiteeessa: http://www.facebook.com/3litraapuhdastavetta

Viestintäpäällikkö

Théa Natri