MER ja Fanta 1+9 kauppoihin kevään aikana

Huhti–toukokuussa Suomen markkinoille tulee kaksi mehu-uutuutta: ruotsalaisten suosikkimehujuoma MER sekä mehujuomatiiviste Fanta 1+9. Molemmista on saatavilla useita luonnosta tuttuja ja maukkaita makuvaihtoehtoja, jotka piristävät kesäisiä päiviä. MER tuo uudelleensuljettavalla pakkausmuodollaan myös jotain uutta Suomen markkinoille.

– Suomalaiset juovat pohjoismaalaisista eniten mehua, jopa 345 miljoonaa litraa vuodessa. Mehukkaat uutuutemme täydentävät suomalaisten suosimien mehujuomien valikoimaa erinomaisesti. MERin puolen litran uudelleensuljettava pullo on tervetullut uutuus pillimehujen ja suurempien tölkkipakkausten välimaastoon ja korkealaatuiset MER-mehut on helppo ottaa pullossa mukaan vaikka kuumana kesäisenä päivänä. Fanta 1+9-mehutiivisteestä puolestaan syntyy nopeasti mehut suuremmankin perheen tarpeisiin, MERin tuotepäällikkö Maija Mäkirinne sanoo. Mehusuosikki MER kätevässä pullossa Huhtikuussa suomalaiseen mehuvalikoimaan liittyvä MER on ollut ruotsalaisten mehusuosikki jo 1960-luvulta asti. MER-valikoimaan kuuluvat vadelma-mustaherukan, appelsiinin ja vadelma-mustikan makuiset, herkulliset hiilihapottomat mehut. MER-mehuissa ei ole lainkaan säilöntäaineita, pillimehuissa ei myöskään keinotekoisia väriaineita. MER on ensimmäinen erityisesti nuorille aikuisille suunnattu uudelleensuljettava mehupullo Suomessa. Pullon lisäksi juomaa on saatavana myös lasten käteen paremmin sopivana pillimehuna. Ennakkotesteissä suomalaisten suosikiksi nousi puolen litran pulloon pakattu vadelma-mustaherukkamehu. Pillimehuista suosikkeja puolestaan olivat tuttu appelsiini sekä marjaisan makea vadelma-mustikka. Fanta 1+9 on mehukas ja vähäkalorinen juomatiiviste, josta syntyy huima määrä mehua Suomalaiset ovat myös tiivistemehujen suurkuluttajia Euroopassa. Tiivistemehuja juodaan lähinnä kotioloissa ja niihin ovat janojuomina mieltyneet sekä lapset että aikuiset. Fanta 1+9 sisältää peräti 80 % hedelmämehua eikä lainkaan lisättyä sokeria. Näin ollen tiivisteestä laimennetussa mehussa on vain alle 4 kilokaloria per desilitra, mutta sitäkin enemmän makua! Fanta 1+9 -mehutiivisteitä on kahta hedelmäistä makua: Puutarhamarjat ja Appelsiini-Sitruuna. Mehut on pakattu käytännölliseen 0,75 litran PET-muovipulloon. Yhdestä pullosta valmistuu peräti 7 litraa valmista mehujuomaa, sillä mehujen sekoitussuhde on erinomainen 1:9. Fanta 1+9 -mehujuomat ovat kauppojen hyllyillä toukokuussa. TUOTETIEDOT MER Vadelma-Mustaherukka Pakkaus: 50 cl KMP Ainesosat: Vesi, 12 % mehua tiivisteestä (omena 8 %, vadelma 2 %, mustaherukka 2 %), sokeri, väriaine (antosyaniini), happamuudensäätöaine (sitruunahappo), aromit. Ei lisättyjä säilöntäaineita. 100 ml sisältää Energia 40 kcal/171 kJ Proteiini 0 g Hiilihydraatit 10 g Rasva 0 g MER Appelsiini Pakkaus: 50 cl KMP Ainesosat: Vesi, 19 % appelsiinimehua tiivisteestä, sokeri, happamuudensäätöaine (sitruunahappo), aromit. Ei lisättyjä säilöntäaineita. 100 ml sisältää Energia 49 kcal/209 kJ Proteiini 0 g Hiilihydraatit 11,9 g Rasva 0 g MER Vadelma-Mustikka Pakkaus: 20 cl tetra Ainesosat: Vesi, 10 % mehua tiivisteestä (omena 6 %, vadelma 3 %, mustikka 1 %), sokeri, happamuudensäätöaineet (sitruunahappo, natriumsitraatti), aromit, antioksidantti (askorbiinihappo). Ei lisättyjä väri- eikä säilöntäaineita. 100 ml sisältää Energia 34 kcal/144 kJ Proteiini 0 g Hiilihydraatit 8,2 g Rasva 0 g MER Appelsiini Pakkaus: 20 cl tetra Ainesosat: Vesi, 10 % appelsiinimehua tiivisteestä, sokeri, happamuudensäätöaine (sitruunahappo), aromit. Ei lisättyjä väri- eikä säilöntäaineita. 100 ml sisältää Energia 37 kcal/156 kJ Proteiini 0 g Hiilihydraatit 8,9 g Rasva 0 g Fanta 1+9 Puutarhamarjat Pakkaus: 70 cl muovipullo Ainesosat: 80 % mehu tiivisteestä (rypäle 36 %, sitruuna 25 %, mustaherukka 15 %, vadelma 2 %, mansikka 2 %), vesi, luonnolliset aromit, makeutusaineet (aspartaami ja asesulfaami K), säilöntäaineet (E202 ja E211). Sisältää makeutusaineita ja fenyylialaniinin lähteen. 100 ml sisältää Valmis mehu Energia 4 kcal/18 kJ Proteiini < 0,1 g Hiilihydraatit 0,9 g josta sokeria 0,9 g Rasva 0 g josta tyydyttynyttä 0 g Ravintokuitu 0 g Natrium 0 g Mehujuomatiiviste Energia 40 kcal/180 kJ Proteiini < 0,5 g Hiilihydraatit 9 g josta sokeria 9 g Rasva 0 g josta tyydyttynyttä 0 g Ravintokuitu 0 g Natrium 0 g Fanta 1+9 Appelsiini-Sitruuna Pakkaus: 70 cl muovipullo Ainesosat: 80 % mehu tiivisteestä (appelsiini 45 %, sitruuna 35 %), vesi, happamuudensäätöaine (sitruunahappo), makeutusaineet (aspartaami, asesulfaami K), luonnolliset aromit, säilöntäaineet (E202 ja E211), väri (E160a). Sisältää makeutusaineita ja fenyylialaniinin lähteen. 100 ml sisältää Valmis mehu Energia 3 kcal/15 kJ Proteiini < 0,1 g Hiilihydraatit 0,6 g josta sokeria 0,6 g Rasva 0 g josta tyydyttynyttä 0 g Ravintokuitu 0 g Natrium 0 g Mehujuomatiiviste Energia 30 kcal/150 kJ Proteiini < 0,5 g Hiilihydraatit 6 g josta sokeria 6 g Rasva 0 g josta tyydyttynyttä 0 g Ravintokuitu 0 g Natrium 0 g Kuvat: Tiedustelut viestintätoimisto Euro RSCG BNL, info@eurorscg.fi, p. (09) 4250 0200 Tuotenäytteet: Saatavilla huhtikuun alusta lähtien, tiedustelut viestintätoimisto Euro RSCG BNL, info@eurorscg.fi, p. (09) 4250 0200 Lisätietoja: Coca-Cola Finland Oy, Viestintäpäällikkö Théa Natri, puh. (09) 3485 4339, 040–528 9777, tnatri@eur.ko.com, www.coca-cola.fi.