Miska Kuhalampi Säästöpankkiryhmän markkinastrategiksi

Miska Kuhalampi (39), CFA, VTM (kansantaloustiede) on aloittanut Säästöpankkiryhmän markkinastrategina 4.1.2010. Markkinastrategin päätehtävänä on muodostaa Säästöpankkiryhmän sijoitus- ja talousnäkemys ja viestiä se ryhmän yksiköille ja markkinoille. Markkinastrategi työskentelee Sp-Rahastoyhtiössä. Kirkkonummelaisella Miska Kuhalammella on pitkäaikainen kokemus varainhoitoalalta. Viimeksi hän on työskennellyt Ålandsbanken Asset Managementissä senior varainhoitajana ja sitä ennen mm. salkunhoitajana Aktia Asset Managementissa. Kuhalampi näkee tilanteen sijoitusmarkkinoilla valoisampana nyt, kun pankkikriisin pahimmat vaiheet ovat jo takanapäin ja tilanne korkomarkkinoilla normalisoitunut. – Matka ylöspäin on alkanut, mutta tie voi olla ajoittain kuoppainen. Talouden nousu ei aluksi välttämättä tunnu nousulta työttömyys- ja konkurssiuutisten jatkuessa maailmalla. Nämä ovat kuitenkin jälkisyklisiä ilmiöitä. Tärkein asia, länsimaisen kuluttajan palaaminen kauppoihin ja kuluttajan ostovoiman kasvu, osoittaa jo selkeitä paranemisen merkkejä ja siksi me Säästöpankkiryhmässä uskomme hyvien aikojen taas palaavan, Kuhalampi kertoo. Säästäminen ja sijoittaminen hyvässä kasvussa Samalla, kun Säästöpankkiryhmän säästämisen ja sijoittamisen palvelut ovat voimakkaassa kasvussa, myös vaatimukset asiakkaiden sijoitusneuvonnalle lisääntyvät uusien viranomaisohjeiden myötä. Markkinastrategin tehtävänä on kehittää Säästöpankkien konttoreiden sijoitusneuvonnan tasoa ja asiakkaiden varainhoitopalveluja. – Säästöpankin säästämisen ja sijoittamisen tuotteet ovat kasvattaneet viime vuosina voimakkaasti markkinaosuuttaan. Tavoitteenamme on pitää mm. rahastomme kilpailukykyisinä myös jatkossa ja kehittää asiakkaillemme uusia innovatiivisia sijoitustuotteita. – Vaikka Säästöpankki on Suomen neljänneksi suurin pankkiryhmä, vahvuuksinamme on aito paikallisuus ja asiakasläheisyys. Säästöpankit ovat hyvin perillä oman asiakaskuntansa elämäntilanteista ja tarpeista. Tämä mahdollistaa sen, että pystymme löytämään yhdessä asiakkaan kanssa ratkaisut ja palvelut, jotka soveltuvat juuri heidän tarpeisiinsa ja kehittämään niitä edelleen myös ryhmätasolla, Kuhalampi toteaa. Lisätietoja: Markkinastrategi Miska Kuhalampi p.050 362 2571 s-posti miska.kuhalampi@saastopankki.fi SÄÄSTÖPANKKIRYHMÄÄN KUULUU 35 SÄÄSTÖPANKKIA SEKÄ KESKUSJÄRJESTÖ SÄÄSTÖPANKKILIITTO. SÄÄSTÖPANKKIEN ASIAKKAILLA ON YHTEISTYÖN KAUTTA KÄYTETTÄVISSÄÄN 418 KONTTORIA, 190 PALVELUAUTOMAATTIA JA 1 650 KÄTEISAUTOMAATTIA. SÄÄSTÖPANKKIEN PÄÄMÄÄRÄNÄ ON EDISTÄÄ SÄÄSTÄMISTÄ JA ASIAKKAIDENSA TALOUDELLISTA HYVINVOINTIA. ASIAKASLÄHEISYYS, ASIAKKAIDEN ELÄMÄNVAIHEIDEN HUOMIOON OTTAMINEN, ASIANTUNTEMUS JA PAIKALLISUUS OVAT PALVELUN PERUSPERIAATTEITA. PANKKIEN TAVOITTEENA ON JATKUVA, KANNATTAVA KASVU JA VAKAVARAISUUDEN PITÄMINEN TURVATULLA TASOLLA. VUONNA 2008 LIIKEVOITTOA KERTYI 68 MILJOONAA EUROA (94 MILJ. VUONNA 2007), JA ASIAKASMÄÄRÄ KASVOI 567 000:EEN (EDELLISVUONNA 548 000). WWW.SAASTOPANKKI.FI