PlusTerveyden hammashoitopalvelut Jyväskylässä laajenevat

Yksityisiä terveydenhuoltopalveluja tarjoavan PlusTerveyden hammashoitopalvelut laajenevat Jyväskylässä. Tammikuussa 2010 Jyväskylässä aloitti toimintansa uusi hammaslääkäriasema PlusTerveys-Harjun Hammas. Lisäksi huhtikuussa 2010 hammaslääkäriasema PlusTerveys-HammasSirkku muutti suurempiin tiloihin ja kasvattaa toimintaansa. - Jyväskyläläiset ovat tiedostaneet, että säännöllinen hammashoito on kaikkein kustannustehokkainta, sanoo PlusTerveyden toimitusjohtaja Eila Annala.

PlusTerveydellä on Jyväskylässä vahva edustus. Omia vastaanottoja on yhteensä kahdeksan, hammaslääkäreitä yli 20. Yhteistyö hammaslääkäreiden kesken on alueella aktiivista. - Jyväskylän alueella asuu itsestään huolehtivia suomalaisia, jotka haluavat omahammaslääkärin. Tutkimusten mukaan omahammaslääkärin käyttö on kustannustehokkainta ja auttaa pitämään hampaat ja suun terveinä. Alueen hammaslääkärit ovat löytäneet asiakkaansa ja palvelevat heitä asenteella, jonka potilaat ovat säännöllisissä asiakastyytyväisyystutkimuksissamme arvioineet erinomaiseksi, kertoo PlusTerveyden toimitusjohtaja Eila Annala. HammasSirkku on hammashoidon monipuolinen asiantuntija Sirkku Meriläinen-Vapolan vetämä HammasSirkku on perustettu vuonna 1999, ja kymmenessä vuodessa oma vastaanotto on laajentunut monipuolisia hammashoitopalveluja tuottavaksi vastaanotoksi. Uudet tilat mahdollistavat myös uusien asiakkaiden vastaanottamisen, ja potilaat voivat hyödyntää perushammashoidon lisäksi monipuolisen erikoishammashoidon osaamisen ja verkoston palveluja. - Tiimimme vahvuus on erittäin hyvin toimiva yhteistyö. Olemme erikoistuneet myös pelkopotilaiden hoitoon sekä kivunlievitykseen. Hammaslääkärikäyntien on mahduttava asiakkaiden erilaisiin elämäntilanteisiin ja aikatauluihin, jotta hoitoon on helppo ja miellyttävä sitoutua. Haluammekin tarjota asiakkaillemme hoitoa heille parhaiten sopivina aikoina, Meriläinen-Vapola kertoo. HammasSirkku työllistää tällä hetkellä yhteensä yhdeksän henkeä. Uusi Harjun Hammas tarjoaa myös erikoishammaslääkäripalveluja Tammikuussa avatun Harjun Hampaan vetäjä Arja-Liisa Mäenpää joukkoineen tarjoaa yleishammashoidon lisäksi suukirurgian palveluja ja iensairauksien erikoishammaslääkäripalveluja. - Luusiirtein tehtäviä keinojuurihoitoja tehdään muualla vähän ja tekijöistäkin on pulaa. Me tarjoamme näitä hoitoja, samoin kuin Cerec-tekniikalla tehtäviä keraamisia paikkoja. Zoom-valkaisut ovat kasvattaneet suosiotaan eri-ikäisten luonnollisen valkoisia hampaita toivovien keskuudessa, Mäenpää kertoo. Työterveyshammashoito on osa kokonaisterveydenhoitoa Yritykset ovat kiinnostuneita ottamaan hammashoidon osaksi työterveyspalvelujaan, sillä hammasterveyden merkitys työntekijän kokonaisterveydelle tiedostetaan nykyisin aiempaa paremmin. Taloustilanteen parantuessa kilpailu työntekijöistä lisääntyy monilla aloilla ja hammashoitopalvelut ovat tulevaisuudessa jopa yksi rekrytointivalteista. - PlusTerveys on tarjoaa työterveyshammashoitoa valtakunnallisesti. Suurin osa palvelun hyödyntäjistä on pieniä tai keskisuuria yrityksiä, jotka ovat nähneet hammashoidon hyödyttävän työntekijöiden kokonaisvaltaista hyvinvointia ja vaikuttavan myös työtyytyväisyyteen, PlusTerveyden toimitusjohtaja Eila Annala kertoo. Työntekijälle verottoman edun edellytyksenä on yrityksen ja hammaslääkäriaseman kirjallinen sopimus. Etuuden on oltava koko henkilökunnan käytössä. Valtiolta työnantaja saa käynnistä maksettavan Kela-korvauksen, joka on samansuuruinen kuin työntekijän saama korvaus silloin, kun tämä maksaa itse hammaslääkärikäyntinsä. - Hammashoidon tulisi nousta Kela-korvattavuudessa samaan luokkaan muun työterveyshuollon kanssa. Tämä parantaisi paitsi suomalaisten suun terveyttä myös lyhentäisi julkisen hammashoidon jonoja, Annala sanoo. Lisätietoja: PlusTerveys Harjun Hammas, hammaslääkäri Arja-Liisa Mäenpää, puh. 010 420 8220 PlusTerveys HammasSirkku, hammaslääkäri Sirkku Meriläinen-Vapola, puh. 014 211 665 PlusTerveys Kalevankadun hammaslääkärit, aluejohtaja Ingvor Anttinen, puh. 014 211 342 PlusTerveys Oy, toimitusjohtaja Eila Annala, puh. 09 3510 4450 PlusTerveys Oy, markkinointipäällikkö Tarja Ramberg, puh. 040 551 4593 PlusTerveys on monipuolinen yksityisiä terveydenhuoltopalveluja tuottava asiantuntijaorganisaatio. Vuonna 1978 perustettu yritys toimii Suomessa yli 90 paikkakunnalla ja on valtakunnallisesti suurin yksityisten hammashoitopalvelujen tuottaja. PlusTerveyden omistavat yhtiössä työskentelevät hammaslääkärit, lääkärit, fysioterapeutit ja hammasteknikot. Työntekijöitä oli vuoden 2009 lopussa 1128. PlusTerveys -konserniin kuuluvat emoyhtiö PlusTerveys Oy ja tytäryhtiö PlusTerveys-Invest Oy. PlusTerveydellä on oma eläkesäätiönsä, PlusTerveys-Eläkesäätiö. Vuonna 2009 PlusTerveys -konsernin liikevaihto oli 111,5 miljoonaa euroa 17,6 prosentin liikevoitolla.