Suomalaiset lapsiperheet toivovat välipaloja lastenruokahyllyyn - Muksu-tuoteperhe kasvaa terveellisillä välipaloilla ja lasten suosikkipuuroilla

Nutricia Baby Oy tuo syyskuussa entistä laajempaan Muksu-tuotevalikoimaan kuluttajien toiveiden mukaisia sokeroimattomia hedelmä- ja jogurttivälipaloja sekä maistuvia peruspuurojauheita.

Tuoreimpien tutkimustulosten mukaan suomalaisten lasten ruokavalio sisältää suosituksiin nähden liikaa kovaa rasvaa, suolaa ja sokeria. ”Välipalat ovat lapsille tarpeellisia, sillä ne turvaavat tasaisen energiansaannin. Niiden laatuun kannattaa kuitenkin kiinnittää huomiota. Sokeripitoisten välipalojen sijaan tulisi suosia kasvisten, marjojen ja hedelmien käyttöä sekä vähän sokeria sisältäviä vaihtoehtoja”, sanoo Nutricia Baby Oy:n tiedotuspäällikkö Sinikka Saikkonen. Terveellisiksi välipaloiksi Nutricia Baby Oy tarjoaa Muksun hedelmäisiä soseita, jogurttivalmisteita ja puurojauheita, jotka sopivat vauvaikäisten lisäksi isommillekin lapsille. Hedelmät, marjat ja niistä tehdyt soseet ovat myös tärkeitä kuidun lähteitä 1−3-vuotiaille lapsille. Puhtaat raaka-aineet ja hygieeniset valmistus- ja pakkausmenetelmät säilyttävät Muksu-tuotteiden ravintosisällön, maun ja värin ilman säilöntäaineita sekä keinotekoisia maku- ja väriaineita. Nutricia Baby Oy:n runsaasti hedelmää ja marjaa sisältäviä välipalauutuuksia ovat sokeroimattomat, maidottomat ja gluteenittomat Muksu Omena-mansikkaherkku 8 kk ja Muksu Hedelmäpalaherkku 8 kk. Omena-mansikkaherkun raikkaan mansikkainen maku ja kuohkea rakenne vievät kielen mennessään ja soveltuvat mainiosti myös leivontaan. Hedelmäpalaherkku tarjoaa etelän hedelmien makuja maisteltavaksi ja pehmeitä paloja pureskeltavaksi. Suosittujen Muksu-jogurttivälipalojen herkulliset uutuusmaut ovat mustikkaa, vadelmaa ja omenaa sisältävä Muksu Marjaisa hedelmäjogurttivalmiste 5-6 kk ja lasten suosikkihedelmiä sisältävä Muksu Banaani-hedelmäjogurttivalmiste 5-6 kk. Molemmat jogurttiuutuudet ovat sokeroimattomia. Puuro pienen tiellä pitää Kuluttajien toiveet huomioiden Muksu-puurovalikoima täydentyy suomalaiseen ruokakulttuuriin kuuluvilla peruspuuroilla. Muksu Kaurapuurojauhe 5-6 kk on markkinoiden ainoa maidoton lastenruokalaatuinen kaurapuuro. Sokeroimaton ja yksinkertaisista raaka-aineista valmistettu puuro sopii ensilusikallisiksi kiinteään ruokaan totutteleville ja myös monille allergisille lapsille. Riittoisasta pakkauksesta valmistuu peräti 24 annosta. Muksu Mannapuurojauhe 5-6 kk on maustamaton, lastenruokalaatuinen mannapuuro pienen lapsen makuun. ”Puurot ovat lasten ruokavaliossa luonnostaan tärkeä kuidun lähde. Lisäksi Muksu-puuroihin lisätään lapsen tarvitsemia vitamiineja ja kivennäisaineita. Vitaminoidut vellit ja puurot ovatkin tärkeä vitamiinien ja kivennäisaineiden lähde suomalaisten lasten ravitsemuksessa ”, toteaa Saikkonen. Muksu-uutuuksia myydään vähittäismyymälöissä kautta maan syyskuun alusta lähtien. Uudistus houkutteli nettisivuille lisää kävijöitä Nutricia Baby Oy:n internetsivut osoitteessa www.nutriciababy.fi uudistuivat toukokuun lopussa. ”Muutimme sivurakenteen entistä selkeämmäksi ja helppokäyttöisemmäksi. Kuluttajakyselyn perusteella kävijöitä kiinnostavat ja ajankohtaiset asiat löytyvät sivustolta nyt helposti. Kiinnostavimpina osioina pidettiin tuotteita ja ruokatietoa, uusi raskausosio oli noussut jo kolmanneksi. Sivuilla on aikaisempaa enemmän kävijöitä ja samalla sähköisen Muksu-uutiskirjeen tilaajamäärät ovat kasvaneet”, iloitsee Saikkonen.