Xeroxin ainutlaatuinen ColorQube -sarja laajenee pienempiin pöytätulostimiin

​-      Edullista ja korkealaatuista väritulostamista vähemmällä jätemäärällä

Lehdistötiedote 3.11.2010 – Xerox tuo markkinoille kaksi uutta ColorQube ®-sarjan väritulostinta nyt A4-pöytäkoneina.  Xeroxin ColorQube 8570 on tarkoitettu normaaliin toimistotulostamiseen pienille ja keskisuurille yrityksille. ColorQube 8870 mahdollistaa matalat kokonaiskustannukset ja sopii kaikenkokoisille suuria määriä tulostaville organisaatioille.

Molemmat laitteet tulostavat 40 sivua minuutissa sekä mustavalkoisena että värillisenä ja sopivat hyvin toimistoille, joille erilaiset väritulostetut materiaalit ovat tärkeitä. True Adobe Postscript3, PANTONE® värimäärittely, edistyneet värinhallintaominaisuudet ja 2400 Finepoint™ tulostustarkkuus mahdollistavat korkealaatuiset väritulosteet materiaalista riippumatta.

”Kuten viime vuonna esitelty ja palkittu ColorQube 9200
-monitoimilaitesarja, myös nämä tulostimet käyttävät samaa Xeroxin patentoitua värivahatekniikkaa, joka vähentää oleellisesti toimistotulostamisen ympäristökuormitusta”, kertoo johtaja Ilpo Ahokas Xeroxilta. ”Värikasetiton tekniikka tuottaa jopa 90 prosenttia1 vähemmän tarvikejätettä kuin vastaava laserväritulostin.”

ColorQube 8870:n ylläpitoon on saatavilla Hybrid Colour –hinnoittelumalli, joka vähentää merkittävästi  väritulostamisen kustannuksia. Hybrid Colour poistaa perinteisen ”yksi sopii kaikille” -hinnoittelun, jossa veloitetaan sama hinta riippumatta siitä onko sivulla vähän vai paljon väriä.

Käytettäessä ColorQube 8870:n Hybrid Colour -hinnoittelua, asiakas maksaa ainoastaan sivulla käytetystä värimäärästä. Esimerkiksi pienellä värillisellä logolla ja graafilla varustettu asiakirja maksaa saman verran kuin mustavalkotuloste. Väripintaa kohtuullisesti sisältävien asiakirjojen, kuten internetsivujen tai esitteiden, tulostaminen on jopa puolet halvempaa kuin vastaavalla lasertulostimella tulostettuna.

ColorQube 8570 ja ColorQube 8870 – ympäristöystävällistä tulostamista:

-         Energy Star® hyväksyntä

-         Earth Smart -tulostinajuri mahdollistaa oletuksena kaksipuoleisen tulostamisen, koetulostamisen sekä kierrätetyn paperin käytön.

-         Mahdollisuus tulostaa erilaisille materiaaleille, kuten kierrätyspaperille ilman laadun heikkenemistä

-         Intelligent Ready -ominaisuus oppii käyttäjän toimintatavat ja siirtää laitteen virransäästötilaan, kun sitä todennäköisimmin ei käytetä.

-         GreenPrint -ohjelma analysoi, tuo automaattisesti esille ja poistaa epäolennaiset tulostuskohdat, kuten url-osoitteet, bannerit ja logot.

Xeroxin tutkimuksen2 mukaan ColorQube 8870 käyttää elinkaarensa aikana 30 prosenttia vähemmän energiaa ja toimii 30 prosenttia pienemmällä hiilijalanjäljellä kuin vastaava pöytälaserväritulostin.

ColorQube 8570 listahinta alkaen 629€ ja8870 listahinta alkaen 2099€, ovat saatavilla välittömästi.

Seppo Valjakka, Tuotemarkkinointipäällikkö, Xerox Oy, puh. 0400 473210, seppo.valjakka@xerox.com

1 Xerox research

2 Life Cycle Assessment of a Solid Ink Printer Compared with a Colour Laser Printer, September 2010

Xerox on maailman kuudenneksi suurin tietotekniikkayritys. Xerox Oy markkinoi Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita Suomessa. Yrityksellä on laaja valikoima tuotteita toimistoille ja graafiseen teollisuuteen. Xeroxin palvelut kattavat konsultoinnin, dokumenttien hallintaratkaisut ja ulkoistuksen. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Lisätietoja Xeroxista saat verkko-osoitteesta www.xerox.fi

Xerox®, the Xerox wordmark and the spherical connection symbol are trademarks of Xerox Corporation in the United States and/or other countries. Prices, features, specifications, capabilities, appearance and availability of Xerox products and services are subject to change without notice.