Xeroxin maailmankansalaisuusraportti 2014: vuosikymmenien yhteiskuntavastuuta vaalien

Lehdistötiedote 24.10.2014

Xeroxin julkaisema maailmankansalaisuusraportti on yhteenveto yrityksen edistyksellisestä työstä kohti kestävän kehityksen toimintaperiaatteita, jotka koskevat sekä Xeroxia yrityksenä että sen asiakkaita.

Toimitusjohtajan katsauksessaan Ursula Burns, toimitusjohtaja, Xerox, kommentoi, että yrityksen historia innovaatioiden kehittäjänä on myös osaltaan määrittänyt sitä, mitä vastuullinen maailmankansalaisuus Xeroxilla merkitsee.

”Enemmän kuin koskaan aikaisemmin tarinamme pitää vahvasti sisällään sitoumuksemme kehittää innovaatioita yhteiseksi hyväksi”, Burns kirjoittaa. ”Rikomme edelleen rajoja sen suhteen, mikä on mahdollista – olemme keskittyneet auttamaan asiakkaitamme toteuttamaan yhä menestyksekkäämpää liiketoimintaa ottamalla käyttöön palveluita ja teknologioita jotka mahdollistavat paremman maailman kestävän kehityksen näkökulmasta”, Burns jatkaa.

Ennen raportin julkaisua Xerox lisättiin DJSI North America -indeksiin ja se kohosi korkealle CDP:n listauksessa (Carbon Disclosure Project) pistein 95 (A-). Maailman suurimmat rahoittajat nojaavat vahvasti CDP:n listaukseen tunnistaakseen kriittisiä osa-alueita ilmastomuutoksessa ja päästöjen kirjanpidossa.

Kyseessä on yhdeksäs perättäinen vuosi kun Xerox julkaisee maailmankansalaisuusraporttinsa. Englanninkielinen raportti esittelee yrityksen maailmanlaajuisen toiminnan vaikutukset vuonna 2013 viidellä pääalueella, jotka ovat: Sustaining Business, Evolving the Workplace, Serving Customers, Preserving the Planet ja Caring for Communities.

Raportissa mainitaan myös lukuisia merkittäviä saavutuksia:

• Moniarvoisuus: Viime vuodesta Yhdysvalloissa vähemmistöksi lukeutuvien työntekijöiden osuus nousi lähes prosentilla 40,3 prosenttiin. Naisjohtajien osuus nousi 26 prosentista 27 prosenttiin.
  • Markkinajohtajuus: Vuonna 2012 Xerox nimettiin markkinajohtajaksi viidellä eri toimialalla, vuonna 2013 lukema kasvoi seitsemään mukaan lukien healthcare- ja benefits administration -palvelut perinteisen dokumenttihallintaliiketoiminnan lisäksi.
  • Tarjooma palveluliiketoiminnassa laajeni kattamaan ratkaisuja, jotka edistävät liikennejärjestelmien tehokkuutta, IT-infrastruktuureja ja tukitoimintoja. Samanaikaisesti ympäristövaikutuksia, kuten hiilidioksidipäästöjä, ja kustannuksia pystyttiin pienentämään.
  • Kestävä kehitys: Menettelytapamme elinkaaren loppuun tulleiden tuotteiden kanssa tuo huomattavaa etua sekä ympäristölle että taloudelle. Palautus- ja kierrätysohjelmamme kautta meille päätyneestä varastosta, osista ja laitteista käytimme uudelleen, kierrätimme tai tuotimme uudelleen maailmanlaajuisesti yli 99 prosenttia. Vuodesta 2009 lähtien olemme vähentäneen vedenkulutustamme 35 prosenttia ja kasvihuonekaasupäästöjä 24 prosenttia. Yhdeksän prosentin kasvihuonepäästöjen vähentämisellämme sitten vuoden 2012 olemme hyvissä asemissa saavuttaaksemme seuraavan sukupolven tavoitteemme 10 prosentin vähennyksestä vuoteen 2017 mennessä.

Lisää tilastotietoja löytyy täältä ja valitsemalla vasemmasta yläkulmasta “See Our Progress”. Tämän vuoden raportti noudattaa uuden sukupolven Global Reporting Initiative (GRI) G4 -ohjeistoa, mikä on osoitus Xeroxin sitoutuneisuudesta läpinäkyvään vastuullisuusraportointiin.

Xeroxin maailmankansalaisuusraportti kokonaisuudessaan: Report on Global Citizenship.

Xerox Europe
Jo yli 75 vuoden ajan, xerografian keksimisestä lähtien, Xerox on auttanut yrityksiä yksinkertaistamaan dokumentinhallinnan työnkulkuja. Olemme liiketoimintaprosessien ja dokumentinhallinnan johtava osaaja maailmassa ja autamme tehostamaan toimintoja niin, että yritykset voivat keskittyä omaan liiketoimintaansa. Xeroxin pääkonttori sijaitsee Yhdysvaltojen Norwalkissa, Connecticutissa. Xeroxin yli 140 000 työntekijää palvelevat asiakkaita 180 maassa tarjoten palveluita, tulostusratkaisuja ja ohjelmistoja yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaille. Lisää osoitteessa www.xerox.com.

Xerox Europella on tuotanto- ja logistiikkatoimintoja Irlannissa, Isossa-Britanniassa ja Alankomaissa. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa.

Paula Carlstedt, toimitusjohtaja, Xerox Oy, paula.carlstedt(at)xerox.com, puh. 040 586 9391

RSS-syötteen vastaanottamiseksi siirry osoitteeseen: http://news.xerox.com/rss

Seuraa keskustelua, toimialakuulumisia ja -näkemyksiä:

Xerox®, Xerox and Design®and ConnectKey®are trademarks of Xerox in the United States and/or other countries.

Avainsanat: