Xeroxin vedetön mustesuihkujärjestelmä: Uusi avaus nopeille värillisen mustesuihkun markkinoille

- CiPress 325 tarjoaa terävän värikuvalaadun edulliselle paperille

9.5.2012 – Nopeat värimustesuihkulaitteet jatkavat painomarkkinoiden valloittamista.  Xerox on julkistanut alan suurimmassa tapahtumassa drupassa uuden laitteen, joka tarjoaa edistynyttä teknologiaa tarkkaa kuvanlaatua pienempiä tulostusmäärillä tarvitseville.

Xerox CiPress™ Production Inkjet System täydentää yhtiön aikaisempaa CiPress 500 -painokonetta, joka on maailman ainoa nopea, vedetöntä mustesuihkutekniikkaa hyödyntävä laite. Vedetön tekniikka tarkoittaa mainosmateriaalien tuottajille, suoramarkkinointiyhtiöille sekä muille painoalan toimijoille laadukkaita värikuvia ja grafiikoita edulliseen hintaan ja tavalliselle paperille painettuna ilman pelkoa siitä, että väri imeytyy paperin läpi.

Kaksimoottorinen laite auttaa myös niitä yrityksiä, joiden kuukausittaiset tulostusmäärät ovat normaalia pienemmät, astumaan ripeästi kasvaville nopeiden mustesuihkupainamisen markkinoille. CiPress 325 tarjoaa nopean, suurten painomäärien tuotannon sadan metrin minuuttivauhdilla. Se tulostaa 600 x 600 dpi:n resoluutiolla, joka takaa valmiisiin markkinointimateriaaleihin, transpromoihin, katalogeihin ja ohjekirjoihin raikkaat ja heleät värit.

CiPress 325 tarjoaa muun muassa seuraavia ominaisuuksia ja hyötyjä:

- Päivitettävyys – Käyttäjät voivat halutessaan tehostaa laitteensa 325 jalan (100 m) tulostusnopeudesta 500 jalkaan ohjelmistolisensoinnin kautta. Ohjelmistolisensointi lisää tuottavuutta ajonopeuden kasvaessa.

- Fast processing – Xeroxin FreeFlow® Print Server parantaa tuottavuutta käsittelemällä monimutkaisia ja muuttuvan tiedon töitä ilman tulostusnopeuden laskua. Käyttäjät voivat konfiguroida digitaalisen palvelimen vastaamaan heidän omien työprosessien vaatimuksia.

- Ympäristöystävällisyys – Xeroxin patentoitu, rakeistettu, hartsipohjainen mustekoostumus helpottaa paperin siistaamista kierrätystä varten. Xeroxin lähestymistapa on saavuttanut korkeimman mahdollisen siistausluokituksen INGEDE:ltä, the International Association of the Deinking Industry:lta, joka edustaa eurooppalaisia paperinvalmistajia.

Uuden laitteen julkistamisen lisäksi Xerox on parantanut CiPress 500 Production inkjet System -laitettaan musteen optimointitoiminnolla. Käyttäjät voivat halutessaan vähentää värin peittoa sivuilla, joilla on enemmän tekstiä ja vähemmän grafiikkaa.

Xeroxin nopea mustesuihkuteknologia on esillä drupassa, toukokuun 3- 16 välisenä aikana Dusseldorfissa Saksassa.

Janne Tilli, Xerox Oy, myyntipäällikkö, janne.tilli@xerox.com, puh. 040 586 9210

Xerox Oy

Xerox Oy on osa Xerox Corporatiota, joka on maailman johtava liiketoimintaprosessien ja dokumenttien hallinnan ratkaisuja tarjoava yhtiö. Yhtiön liikevaihto vuonna 2011 oli noin 23 miljardia dollaria. Xeroxin tarjoamat teknologiat, asiantuntemus sekä palvelut tuovat kaikenkokoisille yrityksille keinon tehostaa ja yksinkertaistaa toimintojaan sekä mahdollisuuden keskittyä omaan liiketoimintaansa. Xerox Corporationin pääkonttori sijaitsee Yhdysvaltojen Norwalkissa. Xerox tarjoaa ratkaisuja liiketoimintaprosessien ulkoistuksiin ja asiakkuuksien hallintaan sekä yksityiselle että julkiselle sektorille

maailmanlaajuisesti. Lisäksi yhtiö tarjoaa markkinoiden johtavia asiakirjateknologioita,palveluita, ohjelmistoja sekä tarvikkeita graafisen alan ja toimistotulostamisen tarpeisiin.Xeroxin 140 000 työntekijää palvelevat asiakkaita yli 160 maassa. Xerox Europella on tuotanto- ja logistiikkatoimintoja Irlannissa, Isossa-Britanniassa ja Alankomaissa. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Xerox Oy markkinoi Suomessa Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita sekä niihin liittyviä tarvikkeita ja ohjelmistoja.

Lisätietoja Xeroxista saat osoitteesta www.xerox.fi

XEROX®, XEROX and Design® are trademarks of Xerox Corporation in the United States and/or other countries.