Ohjelmistoyhtiö Heeros järjestää osakeannin ja tähtää First North -listalle

Report this content

LEHDISTÖTIEDOTE 13.10.2015 – Taloushallinnon ohjelmistoja valmistava suomalainen Heeros Systems Oy järjestää osakeannin 13.10.–19.11.2015. Yhtiö hakee pääomaa tuotekehitykseen, yritysjärjestelyihin ja kansainväliseen kasvuun, ja aikoo on listautua Helsingin pörssin First North –listalle vuoden 2016 aikana.

– Osakeanti on jatkoa määrätietoiselle kasvu- ja kansainvälistymisohjelmallemme. Haemme pääomaa tuotekehityksen nopeuttamiseen, mahdollisiin yritysjärjestelyihin sekä kansainvälisen kasvun kiihdyttämiseen. Tavoitteemme on myös listautua pörssin First North –listalle vuoden 2016 aikana, kertoo Heeroksen toimitusjohtaja Matti Lattu.

– Osakeannin kohderyhminä ovat asiakkaat ja kasvuyrityssijoittajat. Asiakkaitamme ovat yrittäjävetoiset tilitoimistot ja talousjohdon ammattilaiset. Heidän kanssa meillä on läheiset tavoitteet: haluamme nopeuttaa taloushallinnon digitalisoimista kotimaisin voimin.

Heeroksen ohjelmistot kattavat kirjanpidon, verkkolaskutuksen, osto- ja matkalaskujen käsittelyn, mobiiliratkaisut, sähköisen eTositteen, sähköisen arkistoinnin, palkkahallinnon sekä paperisten laskujen skannauksen. Asiakkaiden taloustiedot sijaitsevat suomalaisella palvelimella.

– Tuotteiden ja ratkaisujen kehittäminen asiakasosakkaiden kanssa on erittäin hedelmällistä. Heeroksella on nyt 27 omistaja-asiakasta ja osakeannilla on tarkoitus kasvattaa tätä määrää huomattavasti, Matti Lattu jatkaa.

Taloushallinnon muutokset tarjoavat kasvumahdollisuuksia

– Taloushallintotyö muuttuu kirjanpidosta asiakaslähtöiseen talousasioiden johtamiseen, kun rutiinityötä digitalisoidaan. Toisen suuren kasvumahdollisuuden luovat Euroopan avautuvat verkkolaskumarkkinat. Sillä digitalisaation alueella Suomi on edelläkävijä, Matti Lattu sanoo.

Osakeanti auki Invesdorin verkkopalvelussa 13.10.–19.11.2015

Heeroksen osakeanti on auki 13.10.-19.11.2015. Annilla haetaan 300 000 – 1 350 000 euron pääomaa, joka vastaa 3,47–13,93 % yrityksen osakkeista. Osakkeen hinta on 2,70 euroa ja minimimerkinnän määrä 200 osaketta. Osakeannin merkintäalustana toimii joukkorahoitusyritys Invesdorin verkkopalvelu.

Lisätietoja

Toimitusjohtaja Matti Lattu, Heeros Systems Oy, puh. 040 762 5525, matti.lattu@heeros.com

Heeros Systems Oy

Heeros Systems on vuonna 2000 perustettu, suomalaisten yrittäjien omistama ohjelmistoyritys, joka on erikoistunut digitalisoimaan taloushallinnon prosesseja. Heeros–tuoteperhe kattaa kirjanpidon, verkkolaskutuksen, osto- ja matkalaskujen käsittelyn, mobiiliratkaisut, sähköisen eTositteen, sähköisen arkistoinnin, palkkahallinnon sekä paperisten laskujen skannauksen.

Heeroksen liikevaihto on noin 5 miljoonaa euroa vuodessa ja yrityksen palveluksessa työskentelee noin 50 ammattilaista Helsingissä, Jyväskylässä ja Rotterdamissa. Heeroksen ohjelmistoja käyttää noin 7000 yritystä ja yhteisöä Suomessa ja Pohjois-Euroopan maissa.

Heeroksen pääomistajat ovat hallituksen puheenjohtaja Pekka Räisänen ja toimitusjohtaja Matti Lattu.

Avainsanat: