Pilvipalvelut mahdollistavat uusia liiketoimintamalleja pk-yrityksille

Report this content

LEHDISTÖTIEDOTE 18.11.2015 – Pilvipalvelut mahdollistavat uudenlaista kasvua pk-yrityksille, sanoo Heeroksen toimitusjohtaja Matti Lattu. Tilitoimistoketju Paritilit on kehittänyt Heeroksen pilvipalveluun ja järjestelmiin perustuvan franchise-toimintamallin, jolla ketju hakee kasvua Suomessa ja Euroopassa.

Uudellamaalla toimiva tilitoimistoketju Paritilit Oy on perustanut tänä vuonna franchise-toimintamallin, joka perustuu Heeroksen pilvipalveluun ja järjestelmiin.

– Heeroksen pilvipalvelu ja järjestelmät räätälöidään hajautetulle organisaatiolle eli Paritilien omille toimistoille ja franchise-yrittäjille. Valmis järjestelmäpaketti takaa uusille yrittäjille helpon alun. Tämä on erinomainen esimerkki siitä, miten pilvipalvelut mahdollistavat uudenlaista kasvua pk-yrityksille, kertoo Heeroksen toimitusjohtaja Matti Lattu.

Franchise-yrittäjille Paritilit tarjoaa Heeroksen järjestelmät sekä koulutukset niihin Heeroksen asiantuntijoiden kanssa. Yrittäjät saavat lisäksi myyntikoulutusta, liiketoiminnan käynnistystukea, laki-, talouspäällikkö- ja palkanlaskentapalveluita sekä Paritilien brändin käyttöönsä.

– Haluamme luoda uudenlaisen tilitoimistoketjun, jolla on huippuluokan työvälineet ja uusilla yrittäjillä turvallinen ja nopea startti, Paritilien omistaja-yrittäjä Petri Lindgren tiivistää.

Heeroksen ohjelmistot ja asiakaspalvelu ovat Lindgrenille tuttuja jo 10 vuoden ajalta. Pilvipalvelut ovat mahdollistaneet uudenlaisia vapauksia myös yrittäjälle.

– Pilvipalvelu ja selainpohjainen hallinta on tehnyt järjestelmien käytöstä todella helppoa. Yrittäjän on hyvä pitää välillä lomaa, mutta silti asioita on voitava hoitaa. Voin sanoa, että Välimeren rannoiltakin näiden järjestelmien käyttö on sujunut vaivatta. Itse asiassa pidän Eurooppaa kasvumarkkinana paitsi ohjelmistoille, myös tilitoimistoille, Lindgren sanoo.

– Meille tärkeää on järjestelmien avoimuus, jotta niihin saadaan helposti liitettyä kaikkea uutta mitä tarvitsemme. Arvostamme myös Heeroksen kotimaisen perheyrittäjän arvomaailmaa, Petri Lindgren kertoo.

Paritilit-ketju toimii tällä hetkellä Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Karjaalla ja Lohjalla.

Lisätietoja

Toimitusjohtaja Matti Lattu, Heeros Systems Oy, puh. 040 762 5525, matti.lattu@heeros.com

Toimitusjohtaja Petri Lindgren, Paritilit Oy, puh. 040 500 4047, petri.lindgren@paritilit.fi

Heeros Systems Oy

Heeros Systems on vuonna 2000 perustettu, suomalaisten yrittäjien omistama ohjelmistoyritys, joka on erikoistunut digitalisoimaan taloushallinnon prosesseja. Heeros–tuoteperhe kattaa kirjanpidon, verkkolaskutuksen, osto- ja matkalaskujen käsittelyn, mobiiliratkaisut, sähköisen eTositteen, sähköisen arkistoinnin, palkkahallinnon sekä paperisten laskujen skannauksen.

Heeroksen liikevaihto on noin 5 miljoonaa euroa vuodessa ja yrityksen palveluksessa työskentelee noin 50 ammattilaista Helsingissä, Jyväskylässä ja Rotterdamissa. Heeroksen ohjelmistoja käyttää noin 7000 yritystä ja yhteisöä Suomessa ja Pohjois-Euroopan maissa.

Heeroksen pääomistajat ovat hallituksen puheenjohtaja Pekka Räisänen ja toimitusjohtaja Matti Lattu. Yhtiöllä on menossa joukkorahoitusanti Invesdor Oy:n palvelussa 19.11. saakka. Annilla kasvatetaan Heeroksen omistajapohjaa ja yhtiö tähtää listautumiseen NASDAQ OMX Helsingin First North -pörssilistalle vuonna 2016.

www.heeros.com/osakeanti/

www.invesdor.com