Asumisen ja liikenteen ongelmat vaativat yhteisiä ratkaisuja pääkaupunkiseudulla

Pääkaupunkiseudun kehittämisen ja kasvun ongelmat tiivistyvät paljolti asumiseen ja liikenteeseen. Liikennepoliittinen selonteko ja asuntopoliittinen ohjelma on sovitettava yhteen metropolipolitiikan toteuttamiseksi.

"Asumisen ja liikenteen kehittämistä varten laaditaan liikennepoliittista selontekoa ja asuntopoliittista ohjelmaa. Nyt olisi ensimmäisen kerran mahdollista yhdistää nämä kaksi aluetta: asuminen ja liikenne", sanoo Helsingin seudun kauppakamarin liikennevaliokunnan puheenjohtaja Jorma Haapamäki.

"Tavoitteena tulee olla eheytyvä kaupunkirakenne, turvallinen ja ympäristöystävällinen liikenne sekä kohtuuhintainen ja laadukas asuminen. Nyt tarvitaan alueen kaupunkien ja valtion välistä tiivistyvää ja konkreettista yhteistyötä", vaatii Haapamäki.