Ensimmäiset Hyväksytyt Toiminnankehittäjät (HTK) valmistuneet

Tiistaina 9.6. valmistui 15 henkilöä Hyväksytyiksi Toiminnankehittäjiksi. Nämä 15 ovat ensimmäiset yhteensä 1000 henkilöstä, jotka Kauppakamari ja Seedi tulevat kouluttamaan vuoteen 2025 mennessä.

"Kauppakamarin tehtävänä on vahvistaa yritysten menestystä. Osaaminen ja innovatiivisuus luovat hyvän perustan yrityksen menestykselle. Kehittämisosaamisen nostaminen on tähän lyhyin tie.", toteaa toimitusjohtaja Risto Sundell, Helsingin Kamari Oy:stä.

"Yhteisenä missionamme on tehdä Suomesta maailman muutoskykyisin kansakunta vuoteen 2025 mennessä. Ainoa, mitä Suomen työelämä tarvitsee lisää, on muutoskyky, sillä maailma on mahdollisuuksia pullollaan ja suomalaiset ovat koulutettu, työteliäs kanssa.", kertoo koulutuksen synnystä Ratkaisutoimisto Seedi Oy:n toimitusjohtaja Marko Parkkinen.

Hieman yli puolen vuoden ohjelma koostuu yhteensä kuudesta kokopäivän koulutuksesta, kirjaharjoituksista ja kehittämishankkeesta. Valmentajat ovat yrityselämän ansioituneimpia kehittäjiä ja akateemisia osaajia. Tämän kevään kurssin valmentajina toimivat mm. Jussi Aho/Fira Oy, Pekka Möttö/OnniBus.com, Juhani Vanhala/Empower Oy sekä Henry Backlund/Dermoshop Oy.

Ohjelman osallistujaryhmä koostuu uudistumishaluisista ja -kykyisistä henkilöistä, joilla on mahdollisuus ja kiinnostus organisaationsa kokonaisvaltaiseen kehittämiseen. Lisäksi vaaditaan rohkeutta laittaa itsensä likoon ja jakaa kehitysideoita ja oppeja myös muille. Ohjelmaan ilmoittaudutaan suoraan www.kauppakamarikauppa.fi:ssä, mutta kehittäjän taitojaan voi myös testata etukäteen www.kehittaja.fi -testissä. "Parhaiden osaajien kehittymisen edesauttaminen on erittäin motivoivaa työtä.", toteaa ohjelman valmentajien seniori professori Göte Nyman.

"HTK valmennuksessa opin enemmän kuin millään kurssilla aiemmin. Osan opista sain vietyä suoraan käytäntöön ja tuloksiksi jo valmennuksen aikana. Huikeaa oli, miten valmennusta kehitettiin jatkuvasti osallistujien kanssa yhteistyössä!", toteaa kurssilaisten äänestyksellä kolmen parhaan kehittäjän joukkoon valittu Monetra Oy:n toimitusjohtaja Päivi Pitkänen.

Lisätietoa:

Hilkka Vainio, markkinointipäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari

Email: hilkka.vainio@helsinki.chamber.fi

Puh.: 050 563 6368

Kauppakamarin Koulutus sai parhaan yleisarvosanan (8,19) Taloustutkimuksen Yrityskuvat 2014 Suur-Helsingin vaikutusalueella -tutkimuksesta. Kauppakamari on myös arvostettu ammattikirjallisuuden kustantaja. Tuotamme ajankohtaisia koulutuksia ja kirjoja mm. juridiikan, johtamisen ja työsuhteen, taloushallinnon ja verotuksen aihealueilta. Muita suosittuja tuotteita ovat mm. www.kauppakamaritieto.fi, ammattilaisen ajantasainen verkkopalvelu sekä säännöllisesti päivitettävät kansiot.

www.kauppakamarikauppa.fi.