ESIMIES PALKITSIJANA – ASETA TAVOITTEET, MITTAA JA PALKITSE

Esimiestyön keskeinen tavoite on luoda henkilöstölle onnistumisen edellytykset.

Henkilöstö pirstaloituu arvojensa ja asenteidensa suhteen ja moninaistuu. Miten johtaa tasapuolisesti ja oikeudenmukaisesti eri tavoin ajattelevaa ja motivoituvaa henkilöstöä? Miten heidät saa toimimaan parhaalla mahdollisella tavalla sekä itsensä että organisaation kannalta?

Johtamista on helppo suunnitella ­– kirjoituspöydän ääressä. Tosiasia kuitenkin on, että todella hyvin toimivien ratkaisujen löytäminen ja toteuttaminen on käytännössä erittäin vaativaa.

Esimies palkitsijana on kompakti kokonaisuus esimiestyön keskeisistä tehtävistä, kun puhutaan tuloksellisesta toiminnasta ja onnistuneiden suoritusten palkitsemisesta yksilö- ja tiimitasolla. Tavoiteasetannan ja lähijohtamisen lisäksi erityistä painoa on suorituksen mittaamisella, jossa erilaiset olosuhteet on otettu huomioon. Palkitseminen voi olla sekä aineetonta että taloudellista, ja näitä kumpaakin käsitellään teoksessa laajasti.

Kirjassa on esimerkkejä ja pohdintatehtäviä, jotka on laadittu niin, että ne soveltuvat kaikkien alojen organisaatioihin ja kaikille organisaatiotasoille.

Teoksen kirjoittajalla Juhani Kauhasella on pitkä kokemus johtamisen, erityisesti henkilöstövoimavarojen johtamisen, alueella. Hän on arvostettu luennoitsija ja kirjoittanut lähes 20 kirjaa yksin tai yhdessä muiden kanssa.

Kauppakamarin kirja Esimies palkitsijana – Aseta tavoitteet, mittaa ja palkitse on ilmestynyt.

Tervetuloa kirjan julkistamistilaisuuteen ti 10.2. klo 8.30 – 10.30, Helsingin seudun kauppakamari, Koulutustila Metropoli, Kalevankatu 12, 2. krs., Helsinki. Ilmoittaudu tilaisuuteen sähköpostitse: markkinointi@helsinki.chamber.fi tai Ilmoittaudu tästä.

Lisätietoa:

Hilkka Vainio, markkinointipäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari

Email: hilkka.vainio@helsinki.chamber.fi

Puh.: 050 563 6368

Kauppakamari on arvostettu ammattikirjallisuuden kustantaja, joka julkaisee ajankohtaisia teoksia mm. juridiikan, johtamisen ja työsuhteen, taloushallinnon ja verotuksen aihealueilta. Muita suosittuja tuotteita ovat mm. www.kauppakamaritieto.fi, ammattilaisen ajantasainen verkkopalvelu sekä säännöllisesti päivitettävät kansiot.

www.kauppakamarikauppa.fi.