Helsingin ja Espoon kauppakamarien yhdistyminen hyväksytty

Helsingin ja Espoon kauppakamarien yhdistyminen Helsingin seudun kauppakamariksi toteutuu. Molempien kauppakamarien ylimääräiset kokoukset ovat nyt hyväksyneet kauppakamarien yhdistämisen. Espoon kauppakamarin purkaminen vaatii vielä joulukuussa pidettävän kokouksen vahvistuksen. Uusi kauppakamari aloittaa toimintansa 1.1.2006.

Yhdistämisen tavoitteena on vahvistaa Helsingin metropolialueen kilpailukykyä sekä voimistaa elinkeinoelämän edunvalvontaa. Yhdistämisen avulla kyetään lisäksi takaamaan jäsenyrityksille paremmat jäsenpalvelut. Helsingin seudun kauppakamarista tulee jäsenmäärältään Euroopan suurimpia vapaaehtoiseen jäsenyyteen perustuvia kauppakamareita. Helsingin kauppakamariin kuuluu yli 5000 ja Espoon kauppakamariin yli 1000 yritystä. Helsingin seudun kauppakamarin missiona on Helsingin metropolialueen elinkeinoelämän kilpailukyvyn turvaaminen. Kauppakamarin vision mukaan Helsingin metropolialue on Euroopan menestyvimpiä liiketoimintakeskuksia ja Suomen talouden vahva veturi.