Kauppakamari: Mahdollisuus keskustatunnelin rakentamiseen säilytettävä

Maanalainen rakentaminen Helsingissä tulee jatkumaan vilkkaana tulevaisuudessa, minkä vuoksi Helsingin seudun kauppakamari pitää erittäin tärkeänä, että mahdollisuus keskustatunnelin rakentamiseen säilytetään varaamalla sille tarvittava tila asemakaavassa.

"Keskustatunneli on sekä Helsingin että koko metropolialueen kannalta tärkeä ja kauaskantoinen seudun kilpailukykyä lisäävä hanke. Tunneli helpottaa liikennöintiä Helsingin keskustaan ja keskustassa sekä antaa uusia mahdollisuuksia keskusta-alueen elävöittämiseen ja kävelykeskustan laajentamiseen, kun merkittävä osa autoliikenteestä siirtyy katuverkosta maan alle", sanoo Helsingin seudun kauppakamarin varatoimitusjohtaja Jorma Nyrhilä.

"Myös kaupungin uusien asuin- ja työpaikka-alueiden (mm. Jätkäsaari, Sörnäinen) aiheuttama liikenteen lisäys edellyttää keskustatunnelin rakentamista, jotta liikenteen sujuvuus voidaan turvata", sanoo Nyrhilä.