Länsimetropakettia ei saa hajottaa – Kehärata ja Kehä III suuria mahdollisuuksia

"Kehysriihessä tänään päätetty länsimetron valtionosuus 200 milj.euroa on hyvä kompromissi. Nyt on tehtävä seudulliset ja paikalliset kotiläksyt siten, että toteutus ei jää ainakaan pääkaupunkiseudusta kiinni. Länsimetron merkitys korostuu työmatkojen sujuvuuden lisääntymisenä. Se on tärkeä osa Helsingin seudun joukkoliikenteen ja elinkeinoelämän kehitystä", sanoo varatoimitusjohtaja Jorma Nyrhilä Helsingin seudun kauppakamarista.

"Kehäradan ja Kehä III:n parannustöiden alkaminen on nähtävänä laajana osana metropolialueen asunto- ja liikennepolitiikkaa. On toivottavaa, että Vantaan päättäjät lähtevät vauhdilla toteuttamaan näin tärkeitä hankkeita. Alueen kehityksen kannalta ei ole hetkeäkään varaa hukata aikaa, vaan on painettava päälle. Meillä on Vantaalla ja elinkeinoelämässä nyt suuret mahdollisuudet, kunhan emme itse tyri tilannetta", korostaa Nyrhilä.