Palveluseteli – keino hoitojonojen nopeaan purkamiseen?

Palveluseteli on yksi uusimmista sosiaali- ja terveyshuollon järjestämisen innovaatioista. Suomessa lainsäädäntö on rajoittanut kuntien mahdollisuuksia hyödyntää palveluseteliä palvelutuotannossaan. Helsingin seudun kauppakamarin ”Julkiset hankintamarkkinat toimimaan” -projekti on kehittänyt uuden mallin, jolla palveluseteli voitaisiin ottaa vapaasti ja nopeasti kuntakentän käyttöön.

Palvelusetelimallin pääkohdat: - palvelusetelin avulla voidaan nopeasti reagoida eri hoitojonojen kasvuun ja purkaa niitä - palveluseteli antaa asiakkaalle (kuntalaiselle) mahdollisuuden valita palveluntuottajan - palvelusetelin ottaminen on asiakkaalle vapaaehtoista - myös julkiset palveluntuottajat voivat tarjota palveluita palveluseteliä vastaan Lehdistötilaisuus aiheesta järjestetään 15.5.2006 kello 12.15 Helsingin seudun kauppakamarissa, osoitteessa Kalevankatu 12, 5 krs. Ohjelma: 12.15 Lehdistötilaisuuden avaus Johtava lakimies Marko Silen, Helsingin seudun kauppakamari 12.20 Palveluseteliehdotuksen esittely Eknomisti Tuomo Melin 12.30 Palveluseteli sosiaali- ja terveyspalvelujen järjestämisessä – kansainvälisiä kokemuksia ja kehitystrendejä Professori Paul Lillrank, Teknillinen korkeakoulu 12.45 Yrityksen kokemuksia palvelusetelin käytöstä Toimitusjohtaja, Lääkäripalveluyhdistys ry:n puheenjohtaja Timo Soini Toimitusjohtaja Rauno Hänninen, Päiväkoti Aurinkoinen 12.55 Keskustelua aiheesta 13.15 Tilaisuus päättyy Ilmoittautumiset ja lisätiedot: viestintäpäällikkö Kai Kuoppamäki, p. 050-320 8964 tai kai.kuoppamaki@chamber.fi Tervetuloa!