Rakentamispalvelujen käännetty arvonlisävero

Ajankohtainen teos uudesta rakentamispalvelujen käännetystä arvonlisäverotuksesta!

Rakentamispalveluihin sovelletaan 1.4.2011 alkaen pakollista käännettyä verovelvollisuutta, jolloin ostaja tilittää arvonlisäveron myyjän puolesta.

Teoksessa käydään havainnollisesti läpi uuden säännöksen sisältö ja tulkinta sekä säännöksen soveltamisen edellytykset. Lisäksi tarkastellaan uuden järjestelmän vaikutusta muun muassa yritysten laskutukseen ja raportointiin sekä virheellisestä menettelystä aiheutuvia riskejä ja seuraamuksia. Säännöksen tarkastelussa otetaan huomioon hallituksen esitys sekä Verohallinnon ohjeistus ja asiaa havainnollistetaan useiden esimerkkitapausten avulla.

Kirjan ovat kirjoittaneet Ernst & Youngin veroasiantuntijat HM Eija Tannila ja VT Kirsti Auranen.

Rakentamispalvelujen käännetty arvonlisävero

Tekijät: Eija Tannila ja Kirsti Auranen