Saija Äikäs-Idänpään-Heikkilä kauppakamarin Espoon johtajaksi

OTK, MBA Saija Äikäs-Idänpään-Heikkilä on nimitetty Helsingin seudun kauppakamarin johtajaksi 7.1.2010 alkaen. Hän vastaa kauppakamarin toiminnasta Espoon alueella sekä ilmasto- ja ympäristöasioiden edunvalvonnasta.

Äikäs-Idänpään-Heikkilä siirtyy kauppakamariin Kokoomuksen eduskuntaryhmän lainsäädäntösihteerin tehtävästä. Aiemmin hän on toiminut muun muassa BPS Consulting UK Ltd:n toimitusjohtajana Lontoossa ja Helsingissä, lakimiehenä EY:n tuomioistuimessa ja Euroopan parlamentin sihteeristössä Luxemburgissa. Hän on Espoon kaupunginvaltuuston jäsen ja kaupunginhallituksen puheenjohtaja. Espoon toiminnasta vastaava varatoimitusjohtaja Sampsa Saralehto jää eläkkeelle kauppakamarin palveluksesta tammikuun lopussa.