Yritykset vaativat Suuressa Veroadressissa veronkorotusten loppumista

Suuren Veroadressin allekirjoittaneet yritysjohtajat ovat sitä mieltä, että veronkorotusten tie on Suomessa kuljettu loppuun. Mukana on eri toimialojen ja eri puolilla Suomea toimivien yritysten edustajia niin suuryrityksistä kuin pk-yrityksistä.

Allekirjoittaneita löytyy myös Helsingin seudun kauppakamarin jäsenyrityksistä.

-Adressi on huolenilmaus kohoavan verotuksen vaikutuksista kasvuun ja työllisyyteen. Kyse ei ole yhteisöverosta, vaan maksujen ja verojen yhteisvaikutuksesta yritysten toimintaan ja ihmisten arkeen. Suomen kilpailukyvyn ja talouskasvun kannalta on oleellista, että verotusta tarkastellaan ja toteutetaan kokonaisuutena. Taustalla on vahva näkemys siitä, että veronkorotusten tie on Suomessa kuljettu loppuun, sanoo Helsingin seudun kauppakamarin toimitusjohtaja Heikki J. Perälä.

Yritysjohtajat ilmaisevat Suurella Veroadressilla huolensa jatkuvasti kohoavista veroista, jotka heikentävät kansalaisten ostovoimaa, aiheuttavat työttömyyttä ja tekevät työntekijöiden palkkaamisen kalliiksi. Ne vaikeuttavat omistajanvaihdoksia, estävät investointeja ja heikentävät Suomessa toimivien yritysten kilpailukykyä suhteessa kilpailijamaihin.

Nimien keruu alkoi keskiviikkona 13.11. ja se keräsi vuorokaudessa yli tuhat nimeä.

Toimitusjohtaja Heikki J. Perälä, Helsingin seudun kauppakamari, p. 050 6673