Kiinalainen paikkatietopalvelujen kehittäjä GeoStar avasi toimiston Suomeen

LEHDISTÖTIEDOTE
25.8.2014

Wuda Geoinformatics Co., Ltd. (GeoStar), yksi Kiinan johtavista geoinformatiikka-alan toimijoista, avasi toimiston Espooseen. Yritys palkkaa aluksi kaksi työntekijää, ja etsii yhteistyökumppanikseen suomalaisia paikkatietoratkaisuja hyödyntäviä teknologiayrityksiä. Avajaisseremonia pidettiin Espoon Innopolissa maanantaina 25.8.

GeoStar operoi ja tarjoaa paikkatietopalveluja ympäri Kiinan. Sen omia tuotteita ovat GeoSmarter ja Geo Global, joita jatkuvasti kehittämällä yritys tarjoaa älykkäille kaupungeille (smart cities) paikkatietoratkaisuja. Yritys sijoittuu Suomeen tavoitteenaan löytää suomalaisia yhteistyöyrityksiä, jotka voivat hyödyntää GeoStarin teknologiaa omissa tuotteissaan ja joiden avulla GeoStar voi edelleen kehittää omaa teknologiaansa.

- ”Suomi on tieteellisten ja teknologisten innovaatioiden kehto. Sijoittumalla tänne pääsemme osaksi tätä innovaatioekosysteemiä. Yhdessä suomalaisten yritysten kanssa voimme kehittää teknologiaamme edelleen ja samalla auttaa suomalaisia yrityksiä Kiinan ja Aasian markkinoille”, kertoo GeoStarin toimitusjohtaja Liu Yifu yrityksen motiiveista valita Suomi.

Tilaisuudessa allekirjoitettiin jo yhteistyösopimukset GeoStarin ja kahden suomalaisen yrityksen, Pegasorin ja Nordic ID:n, välillä. - ”Kiina on valtava markkina, jossa on suuria alueellisia eroja. Tarvitsemme paikallisia yhteistyökumppaneita auttamaan tuotteidemme markkinoinnissa ja myynnissä Kiinassa. GeoStar tuntee alamme hyvin ja on siksi meille arvokas liikekumppani Kiinassa”, sanoo mm. pienhiukkasten mittauslaitteita valmistavan tamperelaisen Pegasor Oy:n toimitusjohtaja Juha Kaartinen.

Avajaisseremoniassa allekirjoitettiin lisäksi Wuhanin ja Salon kaupunkien ystävyyskaupunkisopimus.

GeoStarin sijoittumista Suomeen on edesauttanut China-Finland Golden Bridge, jonka tavoitteena on auttaa kiinalaisia korkean teknologian yrityksiä sijoittumaan Suomeen. Lisätietoja yrityksestä: www.goldenbridge.fi

[Kuvateksti: Kuvassa vasemmalta oikealle allekirjoittamassa yhteistyösopimuksia Pegasorin toimitusjohtaja Juha Kaartinen, GeoStarin toimitusjohtaja LIU Yifu, Nordic ID:n aluemyyntijohtaja Miia Kivelä ja GeoStarin varatoimitusjohtaja HUANG Jinsen. Kuvassa takana: Wuhanin apulaiskaupunginjohtaja Jia Yaobin, Espoon elinkeinojohtaja Tuula Antola, Kiinan Suomen suurlähettiläs Yu Qingtai ja Salon kaupunginjohtaja Antti Rantakokko. Kuva: Seppo Samuli.]