Tespack brändisuurlähettiläs murskaa merkittävän maailmanennätyksen taistellen samalla syöpää vastaan

Lehdistökutsu 29.1.2015, julkaisuvapaa heti

Suomalaisen startup-yrityksen Tespack Oy:n brändisuurlähettiläs, vuorikiipeilijä, on ylittänyt Etelämantereen ja saavuttanut etelänavan matkaten täysin yksin, ja rikkonut erään merkittävän maailmanennätyksen, joka tullaan julkaisemaan lehdistötilaisuudessa tulevana maanantaina 2. helmikuuta.

HUOM. Ennätyksen toimittanut taho kieltää säännöissään meitä julkaisemaan maailmanennätystä tai sen yksityiskohtia ennen virallistamispäivää 2. helmikuuta 2015, jolloin julkaisemme täyden tietopaketin.

Erityisen merkittävän saavutuksesta tekee vuorikiipeilijän pitkään jatkunut taistelu syöpää vastaan. Vuonna 2006 selkäytimestä löytyneen, leikkauskelvottoman kasvaimen vuoksi hänellä arvioitiin olevan kolme vuotta elinaikaa. Syövästä kuultuaan useat suuret sponsorit jättivät hänet negatiivisen assosiaation pelossa. Vuorikiipeilijä ei luovuttanut, ja on sittemmin valloittanut viisi maapallon seitsemästä huipusta eli mantereiden korkeimmista vuorista.

Maailmanennätys, jota monet pitivät mahdottomana parantaa, rikkoutui todella merkittävästi ja uusi ennätys tulee varmasti pöyristyttämään monia.

Tespack on Helsingissä tammikuussa 2013 perustettu suomalainen techfashion-startup, joka suunnittelee ja valmistaa muun muassa älyreppuja ja mobiililatureita, sekä ensimmäisenä maailmassa myös aurinkoenergiaa tuottavia ammattikäyttöön suunniteltuja vaellusrinkkoja, jotka vastasivat ennätysvaeltajan energiatarpeista matkan aikana. Tespack-tuotteet ovat luoneet energiaa muun muassa vuorikiipeilijän satelliittipuhelimeen, kameroihin sekä GPS-paikantimeen, ja ovat näin olleet merkittävässä osassa ennätykssuorituksessa ja matkan turvallisuuden takaamisessa.

Lehdistötilaisuus järjestetään YritysLinnassa osoitteessa Ensi Linja 1, 00530 Helsinki.

Ajankohta: maanantai 2.2.2015 klo 18:00. Tilaisuus toimitetaan pääosin englannin kielellä.

Tilaisuuden ohjelma:

17:30 Ovet aukeavat
18:00 Tervetulotoivotus, Jaana Pylvänen (NewCo Factory)
18:05 Johdanto, Mario Aguilera (Tespack)
18:10 Vuorikiipeilijän video
18:15 Maailmanennätyksen julkistus