Helsinki Transitions – Eero Ettalan lumilautamatka halki öisen Helsingin

Lumilautailun pioneeri, helsinkiläinen Eero Ettala on tehnyt täysin uudenlaisen Helsinki Transitions -videon yhteistyössä Helsinki Marketingin kanssa. Videolla Ettala vie katsojan luovalle matkalle läpi öisen Helsingin keskustan.

Kuva: Pasi Salminen

Helsingin kyky muuntautua laskijan tarpeisiin on ollut Eero Ettalalle kotikenttäetu 15 vuotta kestäneen ammattilaislumilautailija-uran aikana.

– En voisi kuvitella asuvani muualla kuin Helsingissä, koska täällä on kaikki mitä tarvitsen. Olen pystynyt tekemään kotikaupungissani videopätkiä ja harjoittelemaan lautatemppuja. Helsingin mahtava arkkitehtuuri ja sen suomat mahdollisuudet sekä tietenkin virkavallan suvaitsevaisuus katulumilautailua kohtaan ovat loistava yhdistelmä. Tämän takia laskijoita tulee ympäri maailmaa juuri tänne kuvaamaan, Ettala kertoo.

– Helsinki kuuluu kaupunkilaisille. Juuri nyt täällä tapahtuu enemmän kuin koskaan aikaisemmin, ilmapiiri on rento ja uutta luova. Helsinki muokkautuu joka päivä kaupunkilaisten tekojen myötä, ja tämä video on siitä hyvä esimerkki, My Helsinki -konseptista vastaava Helsinki Marketingin markkinointiviestintäpäällikkö Tia Hallanoro sanoo.

Ettala halusi tuoda Helsinki Transitions -videolla kaupungista löytyviä hienoja yksityiskohtia esille uudessa valossa. Video alkaa Helsingin jäähallin edestä Nordenskiöldinkadulta, jossa sijaitsee teräsbetoninen reliefi. Tästä matka jatkuu Kiasmaan ja sen kaiteille. Helsingin tunnetuin nähtävyys Tuomiokirkko pääsee myös videolla esille koko komeudessaan. Kauppatorilla nähdään Ettalan ilmava hyppy Kolera-altaan yli. Lautailijan taival päättyy Helsingin Kaivopuistoon.

Yöaikaan kuvattu Helsinki Transitions jättää katsojan mielikuvitukselle tilaa. Mitä Helsingin kaduilla tapahtuu, kun kaupunki nukkuu?

– Me lumilautailijat näemme Helsingin aivan eri valossa kuin muut. Kun muut nukkuvat, me olemme hiljaisilla kaduilla rakentamassa hyppyreitä ja kuvaamassa temppuja, Ettala sanoo.

Pablo Filmsin tuottama Helsinki Transitions -video eroaa melkoisesti perinteisistä lumilautavideoista, ja sitä voi hyvällä syyllä sanoa ilmaisultaan uraauurtavaksi. Myös lumilautavideon musiikki on Pablo Filmsin käsialaa.

Painokelpoisia kuvia

Valokuvaaja: Pasi Salminen

Linkki videotiedostoon

Lisätiedot:

Eero Ettala
ettala.eero@gmail.com

Helsinki Marketing
markkinointiviestintäpäällikkö
Tia Hallanoro
tia.hallanoro@hel.fi

• Helsinki Marketing on Helsingin kaupungin omistama kaupunkimarkkinointiyhtiö.
  • Yhtiön entinen markkinointinimi oli Visit Helsinki. Nimi Helsinki Marketing kuvaa yhtiön laajentunutta toimialaa, ja se otettiin käyttöön huhtikuussa 2017.
  • Helsinki Marketing vastaa Helsingin operatiivisesta kaupunkimarkkinoinnista ja yritysyhteistyöstä. Pääkohderyhmiä ovat helsinkiläiset sekä kansainväliset matkailijat, päättäjät ja osaajat. Helsinki Marketing toimii tiiviissä yhteistyössä Helsingin kaupungin toimialojen ja yksiköiden kanssa.

Avainsanat: