Äitienpäivälahja haussa? Vältä viime hetken paniikki suosituimmilla lahjavinkeillä

Äitienpäivää vietetään tämän viikon sunnuntaina. Moni äiti kaipaa lahjaksi lähinnä omaa aikaa, mutta joka vuosi myös tiettyjen lahjatuotteiden myynti kiihtyy. Riippumaton hintavertailupalvelu Hintaopas.fi selvitti, mitkä ovat suomalaisten tämän hetken haetuimmat verkkokauppatuotteet ja potentiaaliset äitienpäivän hittilahjat eri kategorioissa.

Hintaopas.fi:n maajohtaja Liisa Matinvesi-Bassettin mukaan äitienpäivän alla nähdään vuosittain selkeitä trendejä ostokäyttäytymisessä.

”Viime hetken paniikkiostokset saattavat ajaa shoppailijat kuluttamaan äitienpäivälahjoihin suunniteltua enemmän rahaa tai ostamaan sellaisen lahjan, joka jää lopulta nurkkiin pyörimään.

Vertailemalla dataa usean vuoden ajalta pystymme ennustamaan äitienpäivän mahdollisia hittilahjoja, joita jokainen voi hyödyntää”, Matinvesi-Bassett kertoo.

Haetuimpien tuotteiden hinnoissa on todella suuria eroja kauppojen välillä. Esimerkiksi haetuimman keittiökoneen, Vitamix TNC 5200 -tehosekoittimen, hinnassa on kahden kaupan välillä yli 300 euron hintaero.

”Mitä ikinä päätyykään ostamaan, tuotteita ja eri kauppojen hintoja kannattaa vertailla saadakseen inspiraatiota ja välttyäkseen maksamasta liikaa. Ja jos ennustetut hittituotteet ovat liian kalliita omalle lompakolle, kukkakimppua ja aamiaista vuoteeseen voi aina suositella”, Matinvesi-Bassett huomauttaa.

Hintaopas.fi:n haetuimmat äitienpäivälahjaideat kategorioittain:

Hiustenkuivaajat

1. Dyson Supersonic, alkaen 399,00€
  2. Remington AC9140 ProLuxe, alkaen 47,90€
  3. Philips SalonDry Compact HP8103, alkaen 8,26€

Hiustenmuotoilijat

1. Remington Keratin Protect Auto Curler -kiharrin CI8019, alkaen 59,90€
  2. GHD V Gold Classic Styler -suoristusrauta, alkaen 109,90€
  3. Remington S9100 ProLuxe -suoristusrauta, alkaen 69,90€

Keittiökoneet

1. Vitamix TNC 5200 -tehosekoitin, alkaen 430,00€
  2. Moccamaster KBG982 AO -kahvinkeitin, alkaen 174,30€