• Hintaopas.fi/

Grillit kuumenevat kylmänäkin juhannuksena: Katso suomalaisten suosikit ja parvekegrillaajan valinnat

Suomalaiset virittelevät viimeistään juhannuksena grilliherkut tulille, oli sää mikä tahansa. Hintavertailupalvelu hintaopas.fi selvitti suomalaisten tämän hetken suosituimmat mallit. Data osoittaa, että hiili on väistynyt suosituimpana grillin sytykkeenä ja muun muassa hampurilaisgrillit ja erityyppiset kesäkeittiöratkaisut ovat kovassa suosiossa.

Vielä viime kesänä hiiligrilli oli ruoanlaittajan yleisin valinta, mutta nyt Hintaopas.fi:n kaikki viisi suosituinta grilliä ovat kaasu- tai sähkökäyttöisiä. Amerikkalainen Weber ja saksalainen Landmann ovat Hintaopas.fi:n suurimpia grillimerkkejä: kuusi kymmenestä haetuimmasta grillistä on näiden merkkien perinteisiä malleja.

”Kuluttajat hakevat nyt eniten suurehkoja kaasugrillejä ja pieniä pöytägrillejä, jotka on kätevä ottaa mukaan myös mökille tai käyttää sadesäällä parvekegrillauksessa”, kertoo Hintaoppaan maajohtaja Liisa Matinvesi-Bassett.

Grillisuosikkien listan yläpäähän noussut myös erikoisempia valintoja, kuten Ariete Hamburger Maker Party Time -hampurilaisgrilli ja OBH Nordican OptiGrill GO702D -pöytägrilli sekä letunpaistoon sopiva Muurikka-pannu.

”Hampurilaisbuumi iskee selvästi myös grilleihin, ja letut ovat tunnetusti juhannuksen hitti. Lisäksi grillivertailijoita kiinnostavat erilaiset kesäkeittiöratkaisut ja munanmuotoiset, savustukseen sopivat mallit. Parvekegrillaukseen tai mukaan kesäretkelle sopii esimerkiksi kätevä, savuttamaton Lotus-hiiligrillin pöytämalli”, Matinvesi-Bassett opastaa.

Hinnoissa kovia eroja

Hintaoppaan vertailu osoittaa, että grillien hintoja kannattaa vertailla, sillä hintahaarukka eri kauppojen välillä saattaa olla merkittävä.

"Esimerkiksi suosituimman Landmann Triton PTS 3.0 -mallin saa suomalaisista verkkokaupoista halvimmillaan 298,90 euron hintaan ja kalleimmillaan 499 euron hintaan. Myös kolmanneksi suosituimman Weber Genesis II E-310 GBS -mallin kohdalla voi vertailemalla säästää noin 150 euroa”, Matinvesi-Bassett listaa.

Vertaile grillejä ja hintoja täällä.

Hintaoppaan haetuimmat grillit top 10 ja Hintaoppaan halvin hinta 20.6.2018

1. Landmann Triton PTS 3.0, 298,90€
  2. Ariete Hamburger Maker Party Time, 59,90€
  3. Weber Genesis II E-310 GBS, 894,90€
  4. OBH Nordica OptiGrill GO702D, 108,31€
  5. Weber Spirit Classic E-210, 449€
  6. LotusGrill 34cm, 150,90€
  7. Weber Genesis II-410 GBS, 1078,90€
  8. Muurikka 58 Set, 159€
  9. Weber Master-Touch GBS 57cm, 299,90€
  10. Landmann Triton PTS 4.1, 449€

Lisätietoja: Liisa Matinvesi-Bassett, maajohtaja, hintaopas.fi
liisa.matinvesi@hintaopas.fi, 050 414 9301

Hintaopas.fi on riippumaton ja Suomen kattavin tuotteiden vertailupalvelu. Hintaopas sisältää yli 700 Suomessa toimivan verkkokaupan hinta- ja tuotetiedot, jotka helpottavat kuluttajien päätöksentekoa. Hintaoppaan käyttäminen on kuluttajille ilmaista ja läpinäkyvää, koska palvelu kattaa kaikki verkkokaupat huolimatta siitä, ovatko ne Hintaoppaan asiakkaita vai eivät. Hintaopas on perustettu vuonna 2002 ja toimii samalla konseptilla kahdeksassa maassa. Hintaoppaan omistaa norjalainen mediakonserni Schibsted Media Group, jonka palveluita Suomessa ovat myös Tori.fiLendo.fi ja Letsdeal.fi.