Hintaopas vinkkaa: Suosituimmat valmistujaislahjat musiikin kuuntelijalle

Tiedotusvälineille 26.5.2017

Kevään valmistujaisten lähestyessä hyvät lahjavinkit ovat vanhemmille ja sukulaisille kullanarvoisia. Musiikkia kuunteleville nuorille hyvät kuulokkeet ovat varma valinta. Suomalaisten verkkokauppojen tarjonnan kokoava Hintaopas.fi vertailee luurien ominaisuuksia ja hintoja.

Tilastokeskuksen mukaan musiikin kuuntelu oli 16-24-vuotiaille suomalaisille tärkein syy käyttää internetiä viime vuonna, sillä jopa 98 prosenttia tämän ikäisistä kuuntelee musiikkia internetin kautta. Kuulokevalikoima on kuitenkin valtava, joten seuraavassa muutama vinkki valmistujaislahjaa etsivälle.

Syviä bassokokemuksia arvostavalle nuorelle kuulokkeiden on syytä olla mallia suuret, korvan päälle asettuvat kuppikuulokkeet. Tämä kategoria on erittäin laaja, sillä Hintaoppaassa on yli 1 200 mallia. Kalleimmat kuppikuulokkeet maksavat useita tuhansia euroja, mutta suosituimmat mallit liikkuvat 300 euron molemmin puolin.

Musiikkinautintoa voi lisätä myös vastamelutekniikalla, jolloin kuulokkeet havaitsevat ulkopuolelta tulevaa melua ja vaimentavat sitä korjaavalla äänisignaalilla. Hintaoppaan valikoimasta löytyy jo 191 aktiivista melunvaimennusta tarjoavaa vastamelukuuloketta. Kuluttajan iloksi moni suosituimmista vastamelukuulokkeista on viimeisen puolen vuoden aikana halventunut.

“Tällä hetkellä piuhattomuus valtaa alaa myös kuulokkeissa. Kuvaavaa on, että esimerkiksi iPhone 7 -puhelimessa ei ole tavallista kuulokeliitäntää lainkaan. Langattomia kuulokkeita ostaessa kannattaa miettiä, kuunnellaanko musiikkia eniten kotona, matkustaessa tai kenties liikunnan lomassa”, Hintaoppaan maajohtaja Liisa Matinvesi sanoo.

Langattomien kuulokkeiden yli tuhannen laitteen valikoima löytyy täältä.

Hintaoppaan tämän hetken suosituimmissa kuulokkeissa kuppikuulokkeet ovat hienokseltaan suositumpia. Kymmenen kärjessä on kuusi kuppikuuloketta ja neljä nappikuuloketta, ja hinnat vaihtelevat 9 eurosta 379 euroon.

Hintaoppaan kuulokkeiden top-10:

1. Apple Airpods
  2. Bose QuietComfort 35
  3. Sony MDR-1000X
  4. Urbanears Plattan ADV Wireless
  5. Sony MDR-100ABN
  6. Apple Airpods with remote and mic
  7. Beats Solo3 Wireless
  8. Jaybird X3
  9. Sennheiser Momentum Wireless
  10. Beats BeatsX

Mukavinta musiikin kuuntelu on tietysti porukassa. Liikkuvalle nuorelle laadukas, bluetooth-yhteydellä varustettu mobiilikaiutin on myös erinomainen lahjaidea.

Mobiilikaiuttimien top-10 Hintaoppaassa:

1. Harman Kardon Onyx Studio 3
  2. JBL Charge 3
  3. Sonos Play:1
  4. Marshall Headphones Kilburn
  5. Bose Soundlink Bluetooth Mobile Speaker III
  6. Yamaha LSX-170
  7. Ultimate Ears UE Roll 2
  8. Ultimate Ears UE Megaboom
  9. Sony SRS-XB3
  10. Bose Soundlink Mini II

Hintaopas.fi kertoo yli 700 Suomessa toimivan verkkokaupan valikoiman hintatiedot.