Kiinalainen megashoppailupäivä leviämässä myös Suomeen – oletko kuullut sinkkupäivästä?

Tiedotusvälineille 7.11.2017

Isänpäivää edeltävä marraskuun 11. päivä tunnetaan maailmalla nimellä Singles’ Day ja silloin juhlitaan sinkkuja. Kiinan opiskelijapiireistä alkunsa saanutta sinkkupäivää vietetään juuri 11.11., sillä päivämäärä koostuu silloin sinkkuihin viittaavista ykkösistä.

Kiinassa päivästä on muodostunut yksi suurimmista shoppailutapahtumista. Myyntiluvut ohittavat silloin jopa joulun jälkeiset alennukset sekä Black Friday -tarjoukset. Kiinalainen verkkojätti Alibaba myi viime sinkkupäivänä tavaraa liki 15 miljardin euron edestä.

Sinkkupäivä on hiljalleen ottamassa jalansijaa myös Suomessa. Päivä aloittaakin loppuvuoden tarjoussesongin, johon kuuluu muun muassa perjantain 24.11. Black Friday ja sitä seuraavan maanantain Cyber Monday, jolloin moni etsii jo joululahjoja.

Hintavertailupalvelu Hintaopas.fi:n kävijädata osoitti selvää kasvua sinkkupäivän aikaan jo viime vuonna. ”Kävijämäärä tuplaantui normaaliin perjantaihin nähden”, sanoo Hintaoppaan maajohtaja Liisa Matinvesi-Bassett . ”Sinkkupäivä ei toki vielä päihitä Black Friday -myyntejä, mutta verkkoshoppailussa se kyllä selkeästi jo näkyy.”

Tuotekategorioista viime sinkkupäivän suosituimmat olivat pelikonsolit, kännykät ja kuulokkeet. Samat tuoteryhmät kiinnostavat todennäköisesti myös tänä vuonna. Tällä kertaa Hintaopas.fi ennustaa päivän kuumimmiksi tuotteiksi Samsung Galaxy S8 ja Apple iPhone 7 -puhelimia sekä Nintendon miniversiota Super Nintendosta.

Hintaopas.fi:n ennuste: Sinkkupäivän 2017 suosituimmat tuotteet:
1. Samsung Galaxy S8 https://hintaopas.fi/product.php?p=4199926
2. Apple iPhone 7 https://hintaopas.fi/product.php?p=3895089
3. Nintendo Classic Mini SNES https://hintaopas.fi/product.php?p=4298886
4. Sony PlayStation 4 Slim https://hintaopas.fi/product.php?p=3866011
5. Apple AirPods https://hintaopas.fi/product.php?p=3895088
6. Bose QuietComfort 35 https://hintaopas.fi/product.php?p=3722879
7. Dyson V8 Absolute https://hintaopas.fi/product.php?p=3732199
8. Sony Bravia KD-55XE8505 https://hintaopas.fi/product.php?p=4141738
9. JBL Flip 3 https://hintaopas.fi/product.php?p=3211017
10. Suunto Spartan Sport Wrist HR https://hintaopas.fi/product.php?p=4270399

Hintaopas.fi:n suosituimmat tuotekategoriat sinkkupäivänä 2016:
1. Pelikonsolit  https://hintaopas.fi/category.php?k=401
2. Kännykät  https://hintaopas.fi/category.php?k=103
3. Kuulokkeet  https://hintaopas.fi/category.php?k=148
4. Kannettavat tietokoneet  https://hintaopas.fi/category.php?k=353
5. Tabletit  https://hintaopas.fi/category.php?k=1594

Hintaopas.fi:n suosituimmat tuotteet sinkkupäivänä 2016:
1. Nintendo Classic Mini NES  https://hintaopas.fi/product.php?p=3786960
2. Samsung Gear S3 Frontier  https://hintaopas.fi/product.php?p=3899590
3. Apple iPhone 5s 16GB  https://hintaopas.fi/product.php?p=2180326
4. Sony PlayStation 4 Pro 1TB  https://hintaopas.fi/product.php?p=3709489
5. Sony DualShock 4 – Jet Black (PS4)  https://hintaopas.fi/product.php?pu=1715427

Lisätietoja:
Liisa Matinvesi, maajohtaja, Hintaopas.fi
liisa.matinvesi@hintaopas.fi

Hintaopas.fi on riippumaton ja Suomen kattavin tuotteiden vertailupalvelu. Hintaopas sisältää yli 700 suomalaisen ja ulkomaisen verkkokaupan hinta- ja tuotetiedot, jotka helpottavat kuluttajien päätöksentekoa. Hintaoppaan käyttäminen on ilmaista ja läpinäkyvää, koska palvelu pyrkii kattamaan kaikki verkkokaupat huolimatta siitä, ovatko ne Hintaoppaan asiakkaita vai eivät. Kuluttajilla on mahdollisuus antaa tuotteille sekä verkkokaupoille arvosanoja. Hintaopas on perustettu vuonna 2002 ja toimii samalla konseptilla useissa maissa. Kasvava yritys työllistää tällä hetkellä yli 200 henkilöä. Hintaoppaan omistaa norjalainen mediakonserni Schibsted Media Group, johon kuuluvat Suomessa myös toimivat Tori.fi, Let’s Deal ja Lendo. Hintaopas.fi-sovellus on saatavana Androidille ja iOS:lle . Lisätietoja:  www.hintaopas.fi .

Avainsanat:

Yrityksestä

Hintaopas.fi on riippumaton ja Suomen kattavin tuotteiden vertailupalvelu. Hintaopas sisältää yli 700 Suomessa toimivan verkkokaupan hinta- ja tuotetiedot, jotka helpottavat kuluttajien päätöksentekoa. Hintaoppaan käyttäminen on ilmaista ja läpinäkyvää, koska palvelu kattaa kaikki verkkokaupat huolimatta siitä, ovatko ne Hintaoppaan asiakkaita vai eivät. Sijoitus listalla määräytyy yksin tarjonnan hinnan perusteella. Hintaopas on perustettu vuonna 2002 ja toimii samalla konseptilla kahdeksassa maassa. Hintaoppaan omistaa norjalainen mediakonserni Schibsted Media Group, jonka palveluita Suomessa ovat myös Tori.fi, Lendo.fi ja Letsdeal.fi.