Opiskelijan kannattaa verrata hintoja: säästöä satasia suosituimmista kodin laitteista

• Hintaopas selvitti ensimmäisen oman kodin suosituimpien laitteiden hintahaitarit
  • Pölynimurin, mikroaaltouunin, kahvinkeittimen ja tehosekoittimen hinnat vaihtelevat kymppejä verkkokaupoissa
  • Suomen suosituin blenderi maksaa parikymppiä, toiseksi suosituin yli 500 euroa.

Ensimmäiseen omaan kotiinsa muuttavalla nuorella on edessään monenlaisia hankintoja. Ostoslista on tyypillisesti pitkä, mutta budjetti rajallinen.

Hintaopas selvitti kodin suosituimpien pienkoneiden hintoja ja vertailu osoitti, että kalleimpien ja edullisimpien nettikauppojen välillä on paikoitellen hyvinkin tuntuvia eroja. Yksittäisistä malleista esimerkiksi smoothiekulhojen harrastajien himoitseman Vitamix TNC 5200 -tehosekoittimen voi ostaa kaupasta riippuen jopa 196,00 euroa edullisemmin.

Hankkimalla suosituimman pölynimurin, mikroaaltouunin, kahvinkeittimen ja tehosekoittimen edullisimpaan tarjolla olevaan hintaan, säästöön jää kokonaiset 185,10 euroa.

"Opiskelijabudjetilla menot edellyttävät aivan erityistä tarkkuutta. Moccamaster-haaveista ei välttämättä tarvitse kuitenkaan tinkiä, sillä hintoja vertailemalla laadukkaan ja kestävän laitteen voi löytää yllättävänkin halvalla”, sanoo Hintaoppaan maajohtaja Liisa Matinvesi.

Kaikista kodinkoneista suosituimmat tuotteet Hintaoppaan tilastoissa ovat tällä hetkellä imurit, joissa top 3 -mallit ovat hinnaltaan 229,00 – 649,90 euroa. Hintoja vertailemalla niissäkin säästää helposti 30,00 – 119,20 euroa.

”Mikäli haluaa lykätä osan hankinnoista vähän myöhemmäksi, kannattaa ehdottomasti hyödyntää myös Hintaoppaan seurantapalvelua, joka kertoo, milloin hinnat ovat edullisimmillaan”, sanoo Matinvesi.

Taulukossa kodin suosituimpien pienkoneiden hinnat (22.8.2017).

Tuote  Kallein hinta   Edullisin hinta   Säästö

35,00 €
 196,00 €
 22,90 €

Kodinkoneiden hintoja voi vertailla Hintaoppaan sivuilla: https://hintaopas.fi/category.php?k=502

Hintaopas.fi on riippumaton ja Suomen kattavin tuotteiden vertailupalvelu. Hintaopas sisältää yli 700 suomalaisen ja ulkomaisen verkkokaupan hinta- ja tuotetiedot, jotka helpottavat kuluttajien päätöksentekoa. Hintaoppaan käyttäminen on ilmaista ja läpinäkyvää, koska palvelu pyrkii kattamaan kaikki verkkokaupat huolimatta siitä, ovatko ne Hintaoppaan asiakkaita vai eivät.

Kuluttajilla on mahdollisuus antaa tuotteille sekä verkkokaupoille arvosanoja. Hintaopas on perustettu vuonna 2002 ja toimii samalla konseptilla useissa maissa. Kasvava yritys työllistää tällä hetkellä yli 200 henkilöä. Hintaoppaan omistaa norjalainen mediakonserni Schibsted Media Group, johon kuuluvat Suomessa myös toimivat Tori.fi, Let’s Deal ja Lendo. Lisätietoja: www.hintaopas.fi.