GLOBAALI TELEOPERAATTORI VALITSI HiQ:N KUMPPANIKSI LIIKETOIMINNAN KEHITYKSEEN

HiQ on avainroolissa auttamassa globaalia teleoperaattoria kehittämään liiketoimintaansa teollisen internetin (IoT) sekä digitaalisen muuntautumisen alueilla.

Yhä useampi yritys näkee uusia liiketoimintamahdollisuuksia enenevässä määrin verkottuneessa yhteiskunnassa. HiQ:lla on nykyään merkittävä asema IoT:n ja digitaalisen muutoksen markkinoilla. Pelkästään viime vuonna HiQ auttoi kansainvälisiä yrityksiä yksinkertaistamaan toimintaansa yli15 innovatiivisen projektin kautta.

”Meillä on erinomainen asema IoT-tekemisessä. Olemme olleet mukana merkittävissä projekteissa kehittämässä yrityksien IoT-ratkaisuja. Tällaisia olivat muun muassa Volvo Carsin Roam Delivery sekä Microsoft Devices –matkapuhelinyksikölle toteuttamamme hanke, jossa kerättyjen tietojen avulla parannettiin sekä mobiilipalveluiden laatua että käyttäjäkokemusta. Nyt alkamassa oleva projekti, jossa autamme jälleen uutta globaalia toimijaa laajentamaan toimintaansa, on hieno osoitus työmme arvosta”, sanoo HiQ:n Anna Kleine.

Kuluttajamarkkinat ovat täynnä verkottumismahdollisuuksia, ja kaikki, mitä voidaan yhdistää verkkoon, tullaan myös yhdistämään verkkoon. On tärkeää, että sekä asiakas että HiQ ovat kokeneita televiestintäalan asiantuntijoita, koska käytetyt tekniikat ovat ratkaisevassa asemassa pyrittäessä luomaan kilpailukykyisiä IoT-ratkaisuja.

”Olen todella iloinen ja ylpeä, että meidät valittiin tekemään yhteistyötä tällaisen asiakkaan kanssa, jolla on todelliset mahdollisuudet muuttaa ihmisten elämää parempaan suuntaan. Verkottuneen yhteiskunnan edut ovat tulevaisuudessa kaikkien käytettävissä. Osaava tiimimme ja asiakkaamme vievät projektin myötä tätä yhteiskuntaa helpommin lähestyttävään ja yksinkertaisempaan suuntaan”, kuittaa HiQ:n konsernijohtaja Lars Stugemo.

Lars Stugemo, HiQ:n konsernijohtaja, puh. +46 8-588 90 000

Anna Kleine, toimitusjohtaja, HiQ Skåne, puh. +46 70-359 9331

Peter Lindecrantz, viestintäjohtaja, HiQ, puh. +46 704-200 103

HiQ parantaa maailmaa yksinkertaistamalla ja parantamalla ihmisten arkea. Olemme oikea kumppani organisaatioille, jotka haluavat saada aikaan tuloksia, joilla on merkitystä digitaalisessa maailmassa. HiQ:lla on 1 400 asiantuntijaa ja yritys toimii neljässä eri maassa. Vuonna 1995 perustettu yritys on noteerattu Tukholman pörssissä keskisuurten yhtiöiden listalla (Nasdaq Stockholm MidCap). Lisätietoa on osoitteessa www.hiq.fi