HiQ DEKRA INDUSTRIAL AB:N STRATEGISEKSI KUMPPANIKSI

DEKRA on maailman johtavia tarkastus- ja turvallisuutta edistävien palveluiden tarjoajia.  HiQ on saanut merkittävän toimeksiannon, joka koskee DEKRA Industrial AB:n liiketoimintojen digitalisointia. Toimeksianto vahvistaa entisestään HiQ:n ja DEKRA-konsernin menestyksekästä yhteistyötä.

“DEKRA tekee erittäin tärkeää työtä turvallisuuden parantamiseksi teillä, työpaikoilla ja kodeissa. Olemme ylpeitä saadessamme olla mukana tukemassa yritystä matkalla kohti vahvempaa digitaalisuutta,” sanoo HiQ:n Tukholman yksikön toimitusjohtaja Magnus Gudéhn.

DEKRA Industrial AB toteuttaa muun muassa koneiden ja nostolaitteiden säännöllisiä tarkastuksia. Yritys näkee kyseisellä palvelualueella merkittävää kehityspotentiaalia.

“Tavoitteenamme on tarjota markkinan paras ja käyttäjäystävällisin tarkastusjärjestelmä. Haluamme yksinkertaistaa kollegoidemme päivittäisiä työtehtäviä kentällä auttamalla heitä tunnistamaan tarpeet ja käynnistämään niiden edellyttämät prosessit entistä helpommin. Kaikessa yksinkertaisuudessaan haluamme auttaa henkilöstöämme rakentamaan yhä parempaa lisäarvoa loppuasiakkaille,” sanoo Jörgen Backersgård, DEKRA Industrial Ruotsin toimitusjohtaja.

Yritys pyrkii tähän tavoitteeseen digitaalisten palveluiden, automatisoitujen prosessien ja älykkään integraation kautta. HiQ hallinnoi ja toimittaa hankkeen kokonaisuudessaan aina alustavista luonnoksista kehitykseen ja toteutukseen.

“Haimme innovatiivista kumppania, joka pystyy toimittamaan koko ketjun. HiQ vakuutti näytöillä kyvykyydestä auttaa asiakkaita palvelujen digitalisoinnissa,” Backersgård selittää.

HiQ:lla on myös aikaisempaa yhteistyötä DEKRA Groupin kanssa. DEKRA Automotive AB ja HiQ ovat kehittäneet autojen katsatusprosessia yksinkertaistavan ratkaisun, jonka avulla katsastusaikaa on voitu lyhentää 30 minuutista 20 minuuttiin.

“Olemme ylpeitä saamastamme luottamuksesta ja odotamme innolla, että pääsemme auttamaan DEKRAa olemaan entistä parempi kumppani asiakkailleen. Ajan mittaan tämä edistää meidän kaikkien turvallisuutta. HiQ:lla on vankka osaaminen teknologian, ihmisten ja liiketoimintojen yhdistäjänä. Siksi olemme oikea kumppani digitaaliseen innovaatioon ja yksinkertaistamiseen,” sanoo HiQ-konsernin johtaja Lars Stugemo.

Lars Stugemo, konsernijohtaja, HiQ. Puh. +46 8 588 90 000

Magnus Gudéhn, toimitusjohtaja, HiQ Stockholm. Puh. +46 70 420 00 82

Jenny Normark Sperens, viestintäjohtaja, HiQ. Puh. +46 734 43 10 07

HiQ parantaa maailmaa yksinkertaistamalla ja parantamalla ihmisten arkea tekniikan avulla. Olemme oikea kumppani organisaatioille, jotka haluavat saada aikaan tuloksia, joilla on merkitystä digitaalisessa maailmassa. HiQ:lla on 1 500 asiantuntijaa ja yritys toimii neljässä eri maassa. Vuonna 1995 perustettu yritys on noteerattu Tukholman pörssissä keskisuurten yhtiöiden listalla (Nasdaq Stockholm Mid Cap). Lisätietoa on osoitteessa www.hiq.fi