HiQ JA VIAPLAY PUITESOPIMUKSEEN

HiQ on solminut digipalvelujen kehitystä koskevan puitesopimuksen Viaplayn kanssa. Sopimusta voivat hyödyntää myös muut Modern Times Group –ryhmään (MTG AB) kuuluvat yritykset. Sopimus kattaa konsulttipalveluita ja projekteja muun muassa ohjelmistokehityksen, suunnittelun, käyttökokemuspalvelujen, verkkoanalytiikan ja testauksen alueilla.

“Olemme ylpeitä saamastamme luottamuksesta, Viaplay on jännittävä asiakas ja yhteistyökumppani. Vuosien varrella tekemämme yhteistyön aikana olemme seuranneet läheltä Modern Times Groupin digitaalista muutosta. Odotamme innolla mahdollisuutta saada olla mukana jatkokehittämässä Viaplayn arvostettuja palveluita,” sanoo asiakkuuspäällikkö Poja Daroui, HiQ.

“Tällä toimialalla yleisön vaatimukset ovat korkeat.  Sisällön on oltava huippulaatua ja saatavilla käyttäjäystävällisillä sähköisillä alustoilla. Palvelun on oltava minulle käyttäjänä yksinkertaista. Me HiQ:lla voimme auttaa tämän kohteen saavuttamisessa yhdistämällä teknisen tietotaitomme ja design- ja viestintäosaamiseen,” kertoo HiQ:n Tukholman yksikön toimitusjohtaja Magnus Gudéhn.

Media, pelaaminen ja viihde on HiQ:lle tärkeä toimiala. Yritys työskentelee useiden johtavien median suoratoiston brändien kanssa – Pohjoismaissa sekä maailmalla.

“Ala on muuttunut voimakkaasti kiihtyvän digitalisaation myötä. Tänään päätämme itse, missä, milloin ja miten katsomme televisiota, pelaamme tai seuraamme uutisia. Se on meille asiakkaana helpompaa ja hauskempaa, ja luo alan toimijoille sekä mahdollisuuksia että haasteita. HiQ:lla on pitkä kokemus jolla voimme auttaa asiakkaitamme tässä kehityksessä,” summaa HiQ-konsernin johtaja Lars Stugemo.

Viaplay on Pohjoismaiden johtava sarjojen, elokuvien, urheilun ja lastenohjelmien suoratoistopalvelu, joka tarjoaa huippuviihdettä missä ikinä oletkin. Voit katsoa kokonaisia tuotantokausia sarjoista, huippuelokuvia ja maailmanluokan urheilua suorina lähetyksinä. Urheiluvalikoimaamme sisältyy esimerkiksi Englannin Premier League, UEFA Champions League, NHL, ja Formula 1. Viaplay on saatavilla tietokoneiden, iOS- ja Android-laitteiden, Smart TV-televisioiden, Viasatin digiboksien sekä Xbox 360-, Playstation 3 ja Playstation 4 -pelikonsolien kautta. Viaplay AB on osa kansainvälistä, kuudessa maanosassa toimivaa Modern Times Group (MTG) ryhmää, johon kuuluu mm. tv-kanavoita, radioita, onlinepalveluita ja tuotantoyhtiöitä. Lisätietoja osoitteessa www.viaplay.fi

Lars Stugemo, konsernijohtaja, HiQ. Puh. +46 8 588 90 000

Magnus Gudéhn, toimitusjohtaja, HiQ Stockholm. Puh. +46 704 200 082