HiQ JATKAA MOBIILIN PANKKIASIOINNIN ETULINJASSA S-MOBIILILLA

HiQ auttaa S-ryhmää kehittämään uuden sukupolven mobiilipankkipalveluja. Marraskuussa lanseerattu S-mobiili on saanut erinomaisen vastaanoton sekä asiakkaiden että asiantuntijoiden puolelta. Palvelu valittiin finaaliin Grand One –digimediakilpailussa kahdessa kategoriassa. S-mobiili vahvistaa HiQ:n asemaa innovatiivisten mobiiliratkaisujen toteuttajana.

“Haluamme tarjota asiakkaillemme parhaita mahdollisia palveluja. Kuluttajat ovat arvioineet S-mobiilin neljän ja puolen tähden arvoiseksi sovellukseksi, joten S-mobiili on täyttänyt käyttäjien toiveet erinomaisesti. Finaalipaikka Grand One –kilpailussa kertoo, että olemme edelläkävijöitä sähköisen asiakaspalvelun kehittämisessä”, kertoo henkilöasiakasliiketoiminnan johtaja Jari Sinkkonen S-Pankista.

S-mobiilin avulla kaikki S-ryhmän asiakasomistajat voivat hallita raha-asioitaan samalla kun he hoitavat päivittäisiä ostoksia. Kyseessä on maailman ensimmäinen mobiilipankki, johon on yhdistetty kaupan kanta-asiakasjärjestelmä. Jatkossa palvelu helpottaa arjen asiointia myös käyttäjälle räätälöityjen etukuponkien sekä toimipaikkahaun avulla. HiQ vastasi palvelun konseptin jatkokehityksestä, määrittelystä sekä teknisestä toteutuksesta.

HiQ on kasvattanut merkittävästi asemaansa erityisesti mobiiliteetin sekä rahoitusalan IT-ratkaisujen asiantuntijana. HiQ on toteuttanut alalle useita menestyneitä mobiilipalveluita, joista esimerkkinä Swish-mobiilimaksupalvelu, jolla on yli miljoona aktiivista käyttäjää.

“Liki 20 vuoden kokemus tietoliikennealalta on tuonut meille syvällistä osaamista, jota hyödyntämällä olemme auttaneet asiakkaitamme rakentamaan uutta liiketoimintaa.  S-Pankki on kiinnostava, innovatiivinen toimija, joka HiQ:n tavoin haluaa yksinkertaistaa ihmisten arkea. Olemme erittäin ylpeitä voidessamme auttaa heitä tavoitteiden saavuttamisessa”, sanoo HiQ Finlandin toimitusjohtaja Jukka Rautio.

Grand One -voittajia jännitetään 27.3.2014 palkintogaalassa ravintola Circuksessa Helsingissä. S-mobiili on ehdolla kategorioissa paras mobiilipalvelu ja paras UX-design.

S-ryhmään kuuluva S-Pankki on suomalainen kauppapankki, jolla on yli 2,6 miljoonaa asiakasta. Se tarjoaa asiakkailleen palvelut päivittäisten raha-asioiden hoitamiseen, säästämiseen ja hankintojen rahoittamiseen. S-Pankin välittämät rahastot ja varainhoidon palvelut tuottaa sen tytäryhtiö FIM. S-Pankki palvelee asiakkaitaan yli 700:ssa S-ryhmän toimipaikassa kautta maan sekä verkkopankissa ja puhelinpalvelussa. S-Pankin palvelut on ensisijaisesti suunnattu S-Etukortin käyttäjille. S-Pankille on myönnetty kotimaisuutta kuvaava Avainlippu-tunnus.

Jukka Rautio, toimitusjohtaja, HiQ Finland, puh 040 827 1142

Laura Manninen, vt. viestintäpäällikkö, HiQ, puh. +46 734 481 317

HiQ on erikoistunut yksinkertaistamaan ja tehostamaan korkean teknologian viestintä- ja ohjelmistokehitysratkaisuja. HiQ on alansa johtava toimija, joka työllistää yli 1300 asiantuntijaa Pohjoismaissa ja Venäjällä. HiQ:n osake on noteerattu Pohjoismaisen pörssin keskisuurten yhtiöiden listalla (NASDAQ OMX Stockholm midcap). Lisätietoja osoitteessa www.hiq.fi