HiQ luo Volvo Carsille virtuaalikokemuksen

HiQ:n tavoitteena on tehdä elämän monimutkaisista asioista hiukan yksinkertaisempia virtuaalitodellisuusteknologian avulla. Nyt HiQ on kehittänyt virtuaalitodellisuutta hyödyntävän ratkaisun, jolla pystytään selvästi osoittamaan turvajärjestelmien tehokkuus.
”Uskallan sanoa, että tämä on yksi kaikkien aikojen parhaista julkaistuista virtuaalikokemuksista”, sanoo HiQ Göteborgin myynnin ja liiketoiminnan kehitysjohtaja Patrik Sahlsten.

Volvo Cars luottaa autojensa turvallisuudessa useisiin kehittyneisiin teknisiin toimintoihin. Haasteena on ollut saada kuluttajat ymmärtämään, miten valtavasti hyötyä on esimerkiksi automaattijarrutuksesta, kun näkyvyys on heikentynyt kaupunkiliikenteessä, sekä automaattisesta väistötoiminnosta, jos hirvi juoksee auton eteen.

Nyt HiQ tarjoaa kuluttajille mahdollisuuden kokea nämä kaksi tilannetta turvallisesti VR- eli virtuaalitodellisuusteknologian avulla.
”Olemme luoneet virtuaalisia tilanteita, joita ei ole aiemmin pystytty toistamaan. Toivomme, että yhä useampi ymmärtäisi turvajärjestelmien arvon otettuaan opiksi näistä kokemuksista. Samalla osoitamme myös, miten virtuaalitodellisuutta voidaan hyödyntää yleisemminkin kaupan ja teollisuuden aloilla. Virtuaalitodellisuus ei ole vain peliteollisuuden käyttämä tekniikka. Siitä on todellista hyötyä monilla muillakin osa-alueilla”, Patrik Sahlsten selittää.

Virtuaalikokemus on kumppanuusprojekti. Siinä HiQ on saanut tehtäväkseen luoda virtuaalisen kokemuksen, joka keskittyy turvallisuuteen eli yhteen Volvon perusarvoista.
”Uuden teknologian ansiosta on mahdollista ymmärtää aidosti, mihin Volvon turvajärjestelmät pystyvät”, Patrik Sahlsten kuvailee.

Virtuaalikokemus julkistettiin Milanon Volvo Studion avajaisten yhteydessä, ja se tulee saataville tiettyihin Volvon showroom-tiloihin.
”Tämä ratkaisu on uusi ja ainutlaatuinen, koska se on niin kattava. Virtuaalitodellisuuden ansiosta ihmiset voivat päästä todella lähelle onnettomuuden kokemista ja nähdä omin silmin, miten auto käyttäytyy, kun sen välittömässä läheisyydessä tapahtuu tiettyjä asioita”, Patrik Sahlsten kertoo.

Youtube video:

Erik Ridman, Head of Communications, HiQ, +46 70 750 8060, erik.ridman@hiq.se
Patrik Sahlsten, Sales & Business Development Director, HiQ Göteborg, +46 70 183 91 30, patrik.sahlsten@hiq.se

HiQ parantaa maailmaa yksinkertaistamalla ja parantamalla ihmisten arkea teknologian, designin ja viestinnän avulla. Olemme oikea kumppani organisaatioille, jotka haluavat saada aikaan tuloksia, joilla on merkitystä digitaalisessa maailmassa. HiQ:lla työskentelee yli 1600 asiantuntijaa kuudessa eri maassa. Yritys perustettiin 1995 ja sen osake on noteerattu Tukholman pörssissä keskisuurten yritysten listalla (Nasdaq Stockholm Mid Cap). Lisätietoa on osoitteessa www.hiq.fi