HiQ OSTAA GREAT APES OY:n VAHVISTAEN ASEMAANSA DIGI- JA DESIGN-ASIANTUNTIJANA

HiQ ostaa digipalvelujen suunnitteluun ja kehitykseen erikoistuneen suomalaisyhtiön, Great Apes Oy:n. Yhtiö työllistää noin 15 konseptisuunnittelun, palvelumuotoilun ja käyttökokemuksen asiantuntijaa.

“Tämä kauppa vahvistaa HiQ:n asemaa markkinalla sekä nykyistä digitiimiämme entisestään. Saamme valmiudet ratkaista asiakkaidemme haasteita yhä nopeammin ideasta toteutukseen, yhdistäen ihmiset, teknologian ja liiketoiminnan”, sanoo HiQ-konsernin johtaja Lars Stugemo.

Great Apes on HiQ:n kanssa monessa mielessä samanhenkinen yritys, joka ei pelkää haastaa tavanomaisia toimintatapoja. Great Apesin asiakkaita ovat muun muassa Linnanmäki, Microsoft, Lidl, Amer Sports, Royal Ravintolat, Paulig Group, Suomen Puolustusvoimat sekä Veikkaus. Yhtiö on niin ikään yksi eniten kansainvälisiä tunnustuksia keränneistä digitoimistoista Suomessa. Palkintoihin kuuluvat esimerkiksi alan tärkeimmät kilpailut, kuten The Webby Awards, Red Dot Design Awards, Eurobest sekä kotimaiset Grand One ja Vuoden Huiput.

“On hienoa yhdistää voimat HiQ:n kanssa. Yhteenliittymisen myötä saamme reilusti lisää kokoa ja odotamme innolla pääsevämme työskentelemään suurempien, entistä vaativampien, markkinaa muuttavien projektien parissa, ” sanoo Mikko Sairio, Great Apesin osakas ja yksi kolmesta perustajajäsenestä.

“Minulla on ilo toivottaa Great Apes tervetulleeksi HiQ-tiimiin. Sekä HiQ:lla että Great Apesilla on vankka asiakaskunta. Yhdessä voimme ottaa haltuun yhä suurempia hankkeita, joissa teknologian avulla rakennetaan parempaa, hauskempaa maailmaa. Great Apes sopii erinomaisesti yhteen HiQ:n kanssa sekä osaamisen että yrityskulttuurin näkökulmasta. Heillä on samat arvot ja upea, tulosorientoitunut tiimi täynnä positiivista energiaa,” summaa Stugemo.

Yrityskauppa saatetaan päätökseen 31.8. Samalla HiQ laskee liikkeelle 257 832 kappaletta uusia osakkeita, jotka kasvattavat osakkeiden kokonaismäärää 0,5 prosentilla. Great Apesin odotetaan vaikuttavan alusta asti positiivisesti HiQ:n liikevoittoon ja osakekohtaiseen tulokseen.

Lars Stugemo, Konsernijohtaja HiQ. Puh. +46 8 588 90 000

Jenny Normark Sperens, Viestintäjohtaja, HiQ. Puh. +46 734 431 007

HiQ parantaa maailmaa yksinkertaistamalla ihmisten arkea tekniikan avulla. Olemme oikea kumppani organisaatioille, jotka haluavat olla edelläkävijöitä ja saada aikaan tuloksia joilla on merkitystä. HiQ:lla työskentelee 1500 asiantuntijaa neljässä eri maassa. Yritys perustettiin 1995 ja sen osake on noteerattu Tukholman pörssissä keskisuurten yritysten listalla (Nasdaq Stockholm Mid Cap). www.hiq.fi