HiQ SAI TOIMEKSIANNON MAAILMANLAAJUISELTA KODINELEKTRONIIKAN VALMISTAJALTA

HiQ aloittaa yhteistyön maailmanlaajuisen suurten kodinkoneiden ja kodinelektroniikan valmistajan kanssa. Ensimmäisenä yhteisenä projektina luotiin innovatiivinen ja digitalisoitu näyttelyosasto Berliinissä järjestettäville tärkeille kansainvälisille kuluttajaelektroniikkamessuille.

Asiakas etsi luovaa kumppania kehittämään yrityksen tulevaisuuden strategiaa verkkoyhteyttä käyttäville kodinkoneille, joista käytetään myös nimitystä Connected Lifestyle. Yritys tarvitsi palveluntarjoajan, joka pystyisi luomaan visuaalisen elämyksen digitaalisessa muodossa ja todistamaan, että visio on toteuttamiskelpoinen.

”HiQ valittiin palveluntarjoajaksi, koska voimme tarjota asiakkaalle sekä digitoimiston että teknistä osaamista. On selkeää, että IT-osaaminen on nykyään avainasemassa maailmanlaajuisten tavaramerkkien valitessa kumppaneita kehittämään viestintä- ja markkinointistrategioitaan. HiQ on varteenotettava kilpailija kattavan osaamisemme vuoksi”, kertoo Jerker Lindstén, HiQ:n Göteborgin osaston toimitusjohtaja.

Berliinissä järjestettävillä messuilla HiQ auttoi asiakastaan esittelemään tavaramerkkiään ja sen älykkäitä tuotteita selkeällä ja innovatiivisella tavalla. Verkkoyhteyttä käyttävät ja toistensa kanssa viestivät laitteet ovat asettaneet elektroniikka-alan yhteiskunnan teknisen kehityksen veturiksi.

”Tällaiset toimeksiannot on yleensä annettu mainostoimistoille, jotka ovat puolestaan joutuneet pyytämään kolmansia osapuolia hoitamaan projektin teknisen osan. HiQ voi kuitenkin monipuolisen osaamisensa vuoksi hoitaa tämän tyyppiset projektit alusta loppuun saakka. IT ja markkinointi yhä enemmän digitaalistuvassa maailmassa tuleekin varmasti olemaan yksi HiQ:n valttikorteista tulevaisuudessa”, toteaa Lars Stugemo, HiQ:n toimitus- ja konsernijohtaja.

Lars Stugemo, HiQ:n toimitus- ja konsernijohtaja, puh. +46 8 588 90 000

Jerker Lindstén, toimitusjohtaja, HiQ Göteborg, puh. +46 76 880 06 00

Peter Lindecrantz Häggström, viestintäjohtaja, HiQ, puh. +46 704 200 103

Yrityksestä