HiQ TEHOSTAA KANTA-ASIAKASDATAN TIEDONSIIRTOA SUOMEN LÄHIKAUPASSA

HiQ auttaa Suomen Lähikauppaa parantamaan kanta-asiakaspalvelua. HiQ:n toteuttaman integraatioratkaisun avulla varmistetaan, että kuluttaja saa monipuolisia kanta-asiakasetuja Siwoissa ja Valintataloissa.

”Halusimme uudistaa kanta-asiakasohjelmaamme ja tarjota asiakkaillemme yhä monipuolisempia etuja. Kansainvälinen PINS-ohjelma täytti tämän tarpeen ja liityimme 2014 Coalition Rewards-yrityksen operoimaan usean partnerin yhteiseen koalitio-ohjelmaan. PINS-ohjelmassa on noin 300 partneria ja 400 verkkokauppaa. Suomessa kuluttaja-asiakkaita on mukana ohjelmassa noin 1,1 miljoonaa, joista reilu puolet käyttävät PINS-korttiaan säännöllisesti kauppojemme kassapäätteissä", kertoo Suomen Lähikaupan seniori markkinointipäällikkö Satu Puumala.

”PINS-ohjelma on toiminnallisesti monipuolinen ja sen käyttöönotto tarkoitti kymmenien integraatioiden toteutusta Lähikaupan ja Coalition Rewardsin järjestelmien välillä. Toteutukseen osallistui 11 toimittajaa kolmessa eri maassa ja HiQ:n ratkaisu on ohjelman toiminnan kannalta ensiarvoisen tärkeässä roolissa. Ilman HiQ:n osaamista uuden järjestelmän käyttöönotto ei olisi onnistunut järkevillä kustannuksilla ja tavoiteaikataulussa”, jatkaa tietohallintojohtaja Janne Jakola.

Ratkaisun avulla varmistetaan saumaton tiedonkulku kaikkien kassapäätteiden ja PINS-järjestelmän välillä tarvittaessa myös reaaliaikaisesti. Integraatioratkaisu on rakennettu kestämään 10 000 rinnakkaista tapahtumaa sekunnissa.

”HiQ:lla on markkinan vahvin osaaminen finanssialan sähköisten palvelujen toteuttajana ja tässä hankkeessa tuota osaamista on sovitettu vähittäiskaupan vastaaviin tarpeisiin. Olemme tehneet yhteistyötä SLK:n kanssa jo yli 20 vuotta ja odotamme innolla voivamme tuoda osaamisemme yhä monipuolisemmin kumppanimme hyödyksi”, sanoo HiQ Finlandin toimitusjohtaja Jukka Rautio.

”Tämä hanke on erinomainen esimerkki siitä, kuinka voimme yhdessä innovatiivisten asiakkaiden kanssa helpottaa ihmisten arkea teknologian avulla. Kaupan ala ja asiakkaiden tarpeet ovat jatkuvassa muutoksessa. Olemme oikea kumppani toimijoille, jotka haluavat olla kehityksen etulinjassa”, summaa HiQ-konsernin johtaja Lars Stugemo.

Suomen Lähikaupalla on kaksi valtakunnallista kauppaketjua: Siwa ja Valintatalo. Kauppoja on lähes 700, henkilöstöä noin 4300 ja asiakkaina lähes kaikki suomalaiset. Yhtiön liikevaihto oli vuonna 2014 noin miljardi euroa.

Lars Stugemo, HiQ:n konsernijohtaja, puh. +46 8 588 90 000

Jukka Rautio, toimitusjohtaja, HiQ Finland, puh. +358 40 827 1142

Jenny Normark Sperens, viestintäjohtaja HiQ, puh. +46 734 431 007

HiQ parantaa maailmaa yksinkertaistamalla ja parantamalla ihmisten arkea. Olemme oikea kumppani organisaatioille, jotka haluavat saada aikaan tuloksia, joilla on merkitystä digitaalisessa maailmassa. HiQ:lla on 1 400 asiantuntijaa ja yritys toimii neljässä eri maassa. Vuonna 1995 perustettu yritys on noteerattu Tukholman pörssissä keskisuurten yhtiöiden listalla (Nasdaq Stockholm MidCap). Lisätietoa on osoitteessa www.hiq.fi