HiQ TUO RAISIOLLE SÄÄSTÖJÄ JA LISÄÄ LIIKETOIMINNAN JOUSTAVUUTTA

HiQ FRENDS -integraatioalusta yksinkertaistaa Raision liiketoiminnan prosesseja ja niiden hallintaa tehostamalla yhteyksiä ja tiedon jakamista konsernin tietojärjestelmien välillä.

Raisio-konserni toimii 12 maassa ja on tunnettu innovaatioistaan, kuten kolesterolia alentavista Benecol-tuotteistaan. Yritys vahvistaa jatkuvasti kilpailukykyään virtaviivaistamalla toimintaansa ja liiketoimintaprosessejaan.

HiQ:n Raisiolle toimittama FRENDS-ratkaisu tuo säästöjä ja joustavuutta:
– Toimintamme perustuu jatkuvaan kehitykseen, vastuulliseen tapaan toimia ja korkeaan laatuun. Nämä vaativat joustavan operatiivisen ympäristön ja saumattomasti toimivat yhteydet järjestelmiemme välillä. HiQ:n uuden sukupolven FRENDS -integraatioalustan avulla voimme keskittyä ydinliiketoimintaamme ja uusien tuotteiden kehitykseen. Suomen toimintojen jälkeen ratkaisu on otettu käyttöön jo Puolassa ja kansainvälisen käytön laajentuminen jatkuu suunnitelmallisesti tämän vuoden aikana, sanoo Raisio-konsernin tietohallintojohtaja Sami Halinen.

Älykäs automaatio ja läpinäkyvyys

HiQ:n ratkaisu perustuu FRENDS-integraatioalustaan, joka yksinkertaistaa yrityksen prosesseja säästäen sekä aikaa että resursseja älykkään automaation ja prosessinäkyvyyden kautta. Ratkaisu varmistaa, että datavirrat toimivat oikein yrityksen sisällä sekä Raision ja sen kumppaneiden välillä.

– Otettuamme FRENDS-alustan käytön Suomessa olemme jo yksinkertaistaneet liiketoimintaprosessejamme ja automatisoineet työtehtäviä. Esimerkiksi taloushallintomme on kiittänyt, että nyt päästään keskittymään oikeisiin töihin, kun tietoa ei tarvitse enää hakea manuaalisesti, Halinen kertoo.

– Raisio on erittäin innovatiivinen yritys, jolla on selkeä visio siitä, miten teknologiset ratkaisut luovat kestävän perustan liiketoiminnalle. Yhteistyömme projektissa onkin ollut poikkeuksellisen tiivistä Raision vahvan sitoutumisen myötä. Tiimillämme on mittava kokemus operaatioiden digitalisoinnista ja automaatiosta ja autamme mielellämme jatkossakin Raisiota rakentamaan parhaita mahdollisia kehitys- ja innovaatioympäristöjä, sanoo HiQ Finlandin toimitusjohtaja Jukka Rautio.

Jukka Rautio, toimitusjohtaja, HiQ Finland

puh: 040 - 827 1142, sähköposti: jukka.rautio@hiq.fi

www.hiq.fi

Raisio on kansainvälinen kasvipohjaisen ravinnon erityisosaaja. Konsernin päämarkkina-alueet ovat Suomi, Iso-Britannia, Tšekki, Venäjä ja Puola. Kolesterolia alentavien Benecol-tuotteiden markkinat ovat maailmanlaajuiset. Raisio Oyj:n osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Vuonna 2015 konsernin liikevaihto oli 521 miljoonaa euroa ja liiketulos ilman kertaeriä 51,7 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on noin 1400 henkilöä. Raision parhaiten tunnettuja brändejä ovat Benecol, Elovena, Benemilk, Hercules ja Fox’s. Benemilk-rehut maidontuotantoon ja Benecol kolesterolin alentamiseen ovat Raision huippuinnovaatioita. www.raisio.com