Ennakkotietoa HKScanin vuoden 2017 tuloksesta

HKScan Oyj                          Pörssitiedote                                              18.1.2018        klo 09.00

Ennakkotietoa HKScanin vuoden 2017 tuloksesta

HKScan Oyj:n vuoden 2017 liikevaihto oli noin 1 808 miljoonaa euroa, ja vertailukelpoinen liikevoitto noin -18 miljoonaa euroa. Rauman yksikön arvioitujen käynnistyskustannusten ja normaalia heikommasta toimituskyvystä johtuneen siipikarjanlihan myynnin menetyksen vaikutus Suomessa on yhteensä noin 25 miljoonaa euroa. Luvut perustuvat alustaviin ja tilintarkastamattomiin tietoihin.

HKScan Oyj tarkensi liikevoittoarviotaan 31.10.2017 ja arvioi vuoden 2017 vertailukelpoisen liikevoiton jäävän tappiolliseksi.

HKScan Oyj julkistaa vuoden 2017 tilinpäätöstiedotteen keskiviikkona 7.2.2018.

Hallitus

Lisätietoja: HKScan Media Service Desk puhelimitse 010 570 5700 tai sähköpostitse osoitteeseen: communications@hkscan.com

HKScan on johtava pohjoismainen ruokayhtiö. Myymme, markkinoimme ja valmistamme korkealaatuista ja vastuullisesti tuotettua sian-, naudan-, siipikarjan- ja lampaanlihaa, niistä valmistettuja tuotteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaitamme ovat vähittäiskauppa-, food service-, teollisuus- ja vientisektorit. Kotimarkkinamme kattavat Suomen, Ruotsin, Tanskan ja Baltian. Viemme tuotteita lähes 50 maahan. Vuonna 2016 HKScanin liikevaihto oli lähes 1,9 miljardia euroa ja työntekijöitä oli noin 7 300.