HKScan tarkentaa liikevoittoarviotaan

HKScan Oyj                                             Pörssitiedote 31.10.2017, 9:00

HKScan tarkentaa liikevoittoarviotaan

HKScan Oyj arvioi, että vuoden 2017 vertailukelpoinen liikevoitto jää tappiolliseksi. HKScanin aiempaan arvioon perustuen yhtiö arvioi vuoden 2017 vertailukelpoisen liikevoiton jäävän alle edellisvuoden (13,2 miljoonaa euroa).

HKScan ottaa parhaillaan käyttöön uutta siipikarjayksikköään Raumalla. Syitä tarkennettuun arvioon ovat Rauman siipikarjayksikön ennakoitua korkeammat käynnistyskustannukset ja väliaikaisesti heikentynyt broilertuotteiden toimituskyky Suomessa.

Rauman yksikkö parantaa merkittävästi HKScanin siipikarjatuotannon tehokkuutta ja kilpailukykyä sekä mahdollistaa uusien ruokakonseptien lanseeraamisen vuoden 2018 aikana.

HKScan julkistaa tammi–syyskuun osavuosikatsauksen keskiviikkona 8.11.2017.

Hallitus

Lisätietoja antaa toimitusjohtaja Jari Latvanen. Soittopyyntöjä hänelle välittää viestintäjohtaja Marja-Leena Dahlskog, etunimi.sukunimi@hkscan.com tai puh. +358 10 570 2142.

HKScan on johtava pohjoismainen ruokayhtiö. Myymme, markkinoimme ja valmistamme korkealaatuista ja vastuullisesti tuotettua sian-, naudan-, siipikarjan- ja lampaanlihaa, niistä valmistettuja tuotteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaitamme ovat vähittäiskauppa-, food service-, teollisuus- ja vientisektorit. Kotimarkkinamme kattavat Suomen, Ruotsin, Tanskan ja Baltian. Viemme tuotteita lähes 50 maahan. Vuonna 2016 HKScanin liikevaihto oli lähes 1,9 miljardia euroa ja työntekijöitä oli noin 7 300.