HKScan virtaviivaistaa organisaatiotaan

HKScan Oyj                                                       Pörssitiedote 4.10.2017 klo 17:00

HKScan virtaviivaistaa organisaatiotaan

HKScan Oyj virtaviivaistaa organisaatiotaan ja tiivistää konsernin vientiliiketoiminnan ja Tanskan markkina-alueen yhteistyötä. HKScanin vientiliiketoiminnasta vastaava johtaja, EVP Market Area International & Biotech, KTM, Jukka Nikkinen vastaa jatkossa myös HKScanin Tanskan markkina-alueesta. Jukka Nikkinen jatkaa konsernin johtoryhmän jäsenenä, ja hän raportoi molemmista vastuualueistaan toimitusjohtaja Jari Latvaselle.

HKScanin Tanskan markkina-alueesta vastaava johtaja (EVP) Svend Schou Borch jättää tehtävänsä HKScan-konsernissa omasta pyynnöstään. Muutokset ovat voimassa tästä päivästä, 4. lokakuuta 2017, alkaen.

”Olemme kehittäneet Tanskan kotimarkkinaa hyvin. Koska iso osa Tanskan liiketoiminnastamme on vientiä, uskon, että kytkemällä HKScanin vientitoiminnot ja Tanskan markkina-alueen toiminnot entistä tiiviimmin yhteen löydämme uusia keinoja liiketoimintamme kilpailukyvyn parantamiseen niin koti- kuin vientimarkkinoilla”, toteaa toimitusjohtaja Jari Latvanen.

Jari Latvanen

- Mikko Saariaho, HKScanin viestintäjohtaja (EVP)
Puh: 0400 538 352, S-posti: etunimi.sukunimi@hkscan.com

HKScan on johtava pohjoismainen ruokayhtiö. Myymme, markkinoimme ja valmistamme korkealaatuista ja vastuullisesti tuotettua sian-, naudan-, siipikarjan- ja lampaanlihaa, niistä valmistettuja tuotteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaitamme ovat vähittäiskauppa-, food service-, teollisuus- ja vientisektorit. Kotimarkkinamme kattavat Suomen, Ruotsin, Tanskan ja Baltian. Viemme tuotteita lähes 50 maahan. Vuonna 2016 HKScanin liikevaihto oli lähes 1,9 miljardia euroa ja työntekijöitä oli noin 7 300.