HKScanin tulipaloon liittyvä vakuutusasia päätökseen Tanskassa

HKScan Oyj                                                 Pörssitiedote                          22.11.2013     klo 15.00

HKScanin tulipaloon liittyvä vakuutusasia päätökseen Tanskassa

Vakuutusyhtiön kanssa käydyt neuvottelut vahingonkorvauksista on saatu päätökseen Tanskassa. Neuvottelut liittyvät Vinderupin tuotantolaitoksen tulipaloon kesäkuussa 2012. Vakuutus kattoi omaisuusvahingot, tappiot ja liiketoiminnan keskeytymisestä aiheutuneet ylimääräiset kustannukset.

Omaisuusvahinkokorvauksen osuus kokonaiskorvauksesta on 7,2 miljoonaa euroa vuonna 2013. Se kirjataan kertaluonteisena tuottona vuoden 2013 viimeiselle neljännekselle. Tulipaloon liittyvät investointikustannukset ovat kokonaisuudessaan 26,5 miljoonaa euroa.

Hannu Kottonen
toimitusjohtaja

Lisätietoja antavat HKScan Oyj:n toimitusjohtaja Hannu Kottonen sekä talousjohtaja Tuomo Valkonen. Heille voi jättää soittopyynnön viestintäpäällikkö Elina Hollon kautta, p. 040 570 4030 tai 010 570 2133.

HKScan on Pohjois-Euroopan johtavia ruokayhtiöitä. Sen kotimarkkinoihin kuuluvat Suomi, Ruotsi, Tanska, Baltia ja Puola. HKScan valmistaa, myy ja markkinoi sian- ja naudanlihaa, siipikarjatuotteita, lihavalmisteita ja valmisruokia vahvoilla tuotemerkeillä. Asiakkaita ovat vähittäiskauppa-, Food Service-, teollisuus- ja vientisektorit. Liikevaihto vuonna 2012 oli 2,5 miljardia euroa ja työntekijöitä noin 11 000.

NASDAQ OMX Helsinki,
Keskeinen media,