Muutoksia HKScanin hallituksessa ja johdossa

HKScan Oyj                               Pörssitiedote                               27.11.2018, klo 17:00

HKScan Oyj:n hallitus on kokouksessaan 27.11.2018 valinnut puheenjohtajakseen Reijo Kiskolan, joka on toiminut yhtiön hallituksessa 12.4.2018 alkaen. Kiskolalla on vankka kokemus elintarvikealan kansainvälisistä johtotehtävistä, ja hän on riippumaton yhtiöstä sekä sen merkittävistä osakkeenomistajista.

Mikko Nikula jättää tehtävänsä yhtiön hallituksen puheenjohtajana ja hallituksen jäsenenä välittömästi. Mikko Nikula on toiminut hallituksen puheenjohtajana vuodesta 2015 alkaen. Hallituksen varajäsenenä toiminut Jari Mäkilä on nimetty hallituksen varsinaiseksi jäseneksi.

Samassa yhteydessä toimitusjohtaja Jari Latvanen ja HKScan Oyj:n hallitus ovat yhdessä sopineet, että Jari Latvanen jättää tehtävänsä HKScanissa välittömästi. Latvanen on toiminut konsernin toimitusjohtajana 31.10.2016 alkaen. Yhtiön hallitus on käynnistänyt hakuprosessin uuden toimitusjohtajan valitsemiseksi.

HKScan Oyj:n toimitusjohtajan tehtävää hoitaa toistaiseksi hallituksen puheenjohtaja Reijo Kiskola.

”Yhtiöllä on vahva Tilalta haarukkaan –strategia, ja sen perussuunta on oikea. Strategian toteuttaminen ei kuitenkaan ole parantanut yhtiön kannattavuutta toivotulla tavalla. Keskitymme nyt yhdessä HKScanin osaavan ja sitoutuneen henkilöstön kanssa entistä vahvemmin toimenpiteisiin, jotka vahvistavat yhtiön kilpailukykyä ja kannattavuutta”, sanoo Reijo Kiskola, HKScan Oyj:n hallituksen puheenjohtaja.

”Kiitän omasta ja hallituksen puolesta Mikko Nikulaa ja Jari Latvasta yhtiön eteen tehdystä työstä ja toivotan heille menestystä tulevaan”, Reijo Kiskola sanoo.

Reijo Kiskola, hallituksen puheenjohtaja

Lisätietoja antaa HKScan Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Reijo Kiskola.
Soittopyyntöjä voi jättää HKScan Media Service Desk p. 010 570 5700 tai sähköpostitse communications@hkscan.com

JAKELU: Nasdaq Helsinki, Keskeinen media, www.hkscan.com

Avainsanat: