HOK-Elannon OlutHuoneiden helmikuun olut: NORDIC BROWN ALE 5,2 %

HOK-Elannon OlutHuoneiden helmikuun olut on brittityyppisen alen ruismaltainen pohjalaisversio, Nordic Brown Ale.

Tipattoman tammikuun päättyessä pääsevät oluen ystävät herkuttelemaan kotimaisella pintahiivaoluella. OlutHuoneissa on nimittäin tarjolla helmikuun kuukauden oluena Nordic Brown Ale, väriltään syvän rusinamainen ja maultaan keskitäyteläinen, voimakkaan maltainen erikoisolut.

Oluen on valmistanut Pohjalaispanimo Mallaskoski, joka haluaa tuoda esiin erikoisoluillaan pohjoismaisten oluiden perinteikkyyden ja omintakeisuuden. Tyypillisestä brittioluesta onkin tehty pohjalaisversio lisäämällä ruismallasta alen reseptiin. Mallassekoitus koostuu ruismaltaan lisäksi Pils- ja Münchener-maltaista sekä tummista karamellimaltaista. Valmistajansa järjestyksessä toinen pintahiivaolut on vahvuudeltaan 5,2 %.

Mallaskoski testasi Nordic Brown Alea luodessaan erikoismaltaiden käyttöä pintahiivaoluen valmistuksessa. Edellisvuoden hyvät kokemukset rukiin käyttämisestä pohjahiivaoluessa olivat tuoreessa muistissa – olihan maku muuttunut tummemmaksi ja täyteläisyys vahvemmaksi. Myös tuorein kokeilu onnistui hyvin, sillä Nordic Brown Ale osoittautui sangen omaperäiseksi ja maukkaaksi tuttavuudeksi.

Nordic Brown Ale on tarjolla helmikuussa pääkaupunkiseudulla vain OlutHuoneissa, S-Etukortilla hintaan 5,80 € / 0,5 l (ilman korttia 6,30 €).

HOK-Elannon OlutHuoneet: Amsterdam, Angleterre, Hádanka, Hostina, Kaisla, Kitty’s Public House, Kuikka, Milenka, Pošeidon, Rotterdam, Sailor’s, William K (Annankatu, Kurvi, Leppävaara, Mannerheimintie, Tennispalatsi).

Osoitteet ja lisätiedot HOK-Elannon OlutHuoneista: www.oluthuone.com

Lisätietoa: