HOK-Elannon OlutHuoneiden maaliskuun olut: Shepherd Neame´s Original Porter 4,8 %

HOK-Elannon OlutHuoneet esittelevät maaliskuun kuukauden oluenaan englantilaisen, hedelmäisen mausteisen ja rapean katkeran portterin.

OlutHuoneet ilahduttavat maaliskuun koittaessa oluen ystäviä pääkaupunkiseudulla tuomalla valikoimiinsa englantilaisen, rubiininsävyisen, mustan ja maukkaan portterin, joka maistuu varmasti kaikille, jotka etsivät itselleen lämmikettä talven koleiden kelien keskellä.

Shepherd Neame’s Original Porter on englantilaisen Shepherd Neame Breweryn valmistama. Panimo on saarivaltakunnan vanhin; ikää on kertynyt yli 300 vuotta, sillä Shepherd Neame on valmistanut mallasjuomia jo vuodesta 1698 lähtien. Alueen oluenvalmistuksen perinteet ovat vielä tätäkin pidemmät, onhan paikallisista raaka-aineista pantu olutta ennen kuningas Stephenin ja kuningatar Matildan aikoja, eli jo vuonna 1147.

Pitkät perinteet ovat paikallisen osaamisen ja erinomaisen lähdeveden ansiota. Ne johtivat aikoinaan siihen, että seudulle perustettiin useita panimoita, joista Shepherd Neame on yksi tähän päivään asti toimintaansa jatkaneista. Portterit ovat kuuluneet valmistettavien oluiden joukkoon jo kauan, sillä tuo tumma mallasjuoma on ollut monien mielitietty Englannissa jo 1800-luvulta lähtien. Todellinen menestys alkoi, kun jokivahtien juomasuosikiksi vakiintunut portteri löysi vuosisadan vaihteessa tiensä myös tehdastyöläisten sydämiin ja sieltä koko kansan suosikiksi.

Shepherd Neame´s Original Porter on nimensä mukaisesti klassinen esimerkki englantilaistyylisestä portterista. Sen valmistuksessa käytetyt paikalliset humalalajikkeet, Target ja Goldings, tekevät oluesta rikkaan täyteläisen. Maku on hedelmäisen mausteinen ja rapean katkera, siinä on havaittavissa myös lakritsin aromeja. Ehdottomasti tutustumisen arvoinen tuttavuus kaikille, jotka haluavat eteensä luonteikkaan oluen!

Shepherd Neame’s Original Porter on tarjolla maaliskuussa pääkaupunkiseudulla vain HOK-Elannon OlutHuoneissa hintaan 6,40 € / 0,5 litraa. Asiakasomistajahinta on S-Etukortilla 5,90 €.

HOK-Elannon OlutHuoneet: Amsterdam, Angleterre, Hádanka, Hostina, Kaisla, Kitty’s Public House, Kuikka, Milenka, Pošeidon, Rotterdam, Sailor’s, William K (Annankatu, Kurvi, Leppävaara, Mannerheimintie, Tennispalatsi).

Osoitteet ja lisätiedot HOK-Elannon OlutHuoneista: www.oluthuone.com

Lisätietoa: